Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Har en gutt på 2,5 år. En vilter unge som klatrer, løper og slår seg mye. Gråter aldri når han slår seg nesten. en liten tøffing. Han er go, kosete og veldig sjarmerende og. Men han sier FAEN hele tiden. Noen ganger fordi han blir sint. Hvis jeg sier NEI, ikke gjør sånn! så svarer han bare med faen. hver gang han får en beskjed han ikke liker så er svaret faen. Han er ikke alltid sint når han sier det, mange ganger sier han det med blid stemme. han vet at det ikke er lov. Vi har prøvd å bli sinte hver gang, si at han ikke kan sitte hos oss i sofaen når han snakker så stygt for å så sette han ned på gulvet. Da blir han lei seg og sier at han ikke skal si det mere, det varer i 10 min. Vi har prøvd å ignorere det, men det hjalp heller ikke. HJELP! Det er jo så stygt, jeg synes det er flaut.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Vet hvordan det er. Har selv to unger som har brukt ordet flittig i perioder. Mitt råd til deg er å bare overse det når han sier det. Jo mer oppmerksomhet han får, desto mere morro er det.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Hvem er det som har lært ham det da? Den av dere som jevnlig sier faen, må slutte SJØL. Som de gamle sjunge, så kvidre og de unge, heter det!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 hehe, ikke meningen å le, men dette høres sååå utrolig kjent ut. Bare la det fare, ikke lag noe stort nr ut av det. Det går over:)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 føler med deg ikke lett akkurat det der.. men godt mulig det bare er en fase. men du kan jo prøve en metode jeg fikk høre om på fagdag.. du kan si til din 2 åring,, har du behov for å si det ordet, kan du rope det ned i do og trekke det ned. men hvor har han lært å si ordet? jeg har kjeftet på mannen min og min far .. pga vær sønn plukker ogs lett opp ord, spesielt ord han ikke skal høre >,< lykke til
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Sønnen min er straks fire år men, det jeg har gjort er å overse det stort sett når han sier faen, også har vi hatt en prat om hva som er stygge ord man ikke skal bruke, evt kun om man slår seg skikkelig ille eller noe. Så nå banner han ikke lengre, men nevner iblandt at faen og dæven er stygge ord og de bruker man ikke, og når han nevner det får han masse ros av meg om hvor flink og smart en gutt han er.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Det kan han jo ha lært i barnehagen vel?! Vi banner men barna være har aldri sagt et banneord... eller jo, nå lyver jeg, hvis "herregud" regnes som banneord så er det flittig brukt av den veslevoksne jenta vår på 5 år:)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Både jeg og far har nok sagt innimellom desverre. Prøver å skjerpe oss. så jeg skjønner jo at det er våres feil.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 når han er så liten er det ikke lett å forstå hvorfor det ikke er pent å si faen.. jenta mi på 4,5 sier det noen ganger og tar seg i det, for hu vet at det ikke er lov. mens hu minste sier det bare for å provosere.. det beste er å ignorere det, så går det over. fordi om det tar litt tid.. hehe.. husker vi var til tanten til sambo sa eldste var 2 år.. hun satt på gulvet og kjørte bil å sa faen...faen...faen.. jeg sa ingen ting. men de andre lurte veldig på hvorfor dattra mi fikk lov til å si slike ting.. hehe.. ble fort slutt på det da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå