Gå til innhold

Termin i august og holder på med flytteplaner, panikken kommer! Noen andre?


Alida*Englebarn

Anbefalte innlegg

Hei hei, jeg holder på å pakke, kaste og sortere og skal flytte. Har ennå ikke fått leilighet, men jeg vet jeg skal flytte fordi det blir for dyrt her jeg bor og leier. Har slappet av inntil nå og setter alle gode tanker til slik at leiligheten kommer:-)

 

Aktiv tankevirksomhet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det ikkje heeilt på samme måte, eg skal ikkje flytte, men sambo skal. Han har fått seg ny jobb i et anna fylke og flytter 01. September. (eg har termin 06/08)

Jobben er 3 timer unna, så blir litt langt å pendle. Han kjeme heldigvis heim kver helg då, så blir stortsett kun aleine i vekene. Men det kan bli tungt nok det med to små. Gruer meg masse og får litt panikk innimellom. Men må jo berre gjere det beste ut av situasjonen. Vi flytter jo etter etterhvert. :)

 

Grunnen til at vi ikkje flytta med han med en gang er fordi vi ikkje har barnehageplass der han har fått jobb. Har en ganske aktiv gutt som stortrives i bhg, så ser for meg at han ville kjedet seg i hjel om han skulle vert heime med meg og babyen i nesten et heilt år.. Kjenner ikkje nokon der heller, så ser for meg at vi hadde blitt masse aleine.

Ser for meg at det er lettare å bli kjent med folk når han har et nettverk rundt seg og får nye venner i bhg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liett stressende med sånt, ja, men det ordner seg!

 

Jeg holder også på å flytte, skal inn i ny leilighet i begynnelsen av juni. Vi leier også, men fikk den heldigvis for et par måneder siden og har hatt god tid til å tenke selv om ikke pakkingen har begynt før nå! Men vi kommer oss jo i hus på et eller annet vis

 

Du får bare fortsette med å ha is i magen, det ordner seg sikkert. Har du noen leilighet i sikte? Det aller viktigste, og egentlig eneste viktige, er jo at man ikke sliter seg ut og stresser vanvittig. Man får jo et sted å bo, folk er jo gjerne hjelpsomme når man er gravid, du får sikkert god hjelp til å flytte også. Og om det fremdeles er liltt kaotisk når barnet kommer er ikke det verdens undergang.

 

Da jeg fikk 7-åringen min hadde vi også flyttet et par måneder før, og var på ingen måte ferdig med å pakke ut og få ting i orden. Husker jeg stavret rundt i kasserotet for å finne fram det nødvendige å ha med på sykehuset når hun meldte sin ankomst, og ikke hadde vi fått handlet så mye som en stellematte. Men det gikk fint, vi fikk jo orden på det etter hvert.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar ja det ordner seg nok. Ingen leilighet ennå, det er slim å leie, må konkurrere med mange og noen ønsker ikke små barn. Jeg er optimist så den flotte leiligheten bare ligger og venter på meg:-)

 

Pakkingen er begynt, musikk korpset har hentet lopper og jeg folder mine hender og håper på napp og på en leilighet som passer:-)

 

Nå er jeg i uke 29 og er innimellom litt stresset, men har fått sendt papirene til NAV og ordnet med fødeplass, det er da noe:-)

 

;.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panikken er kommet her også.. Er faktisk helt utlitt i knollen av å planlegge oppi hodet.. ;--) Men har begynt å sortere i kott, boder, loft og sånt.,,, Har heldigvis en enebolig som venter på oss, så jeg skal ikke sammenligne med helt med deg. MEN jeg har troen på at det dukker opp en flott leilighet, som er barnevennlig!! :-DD Masse lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi får baby i utlandet august, men vil til Norge igjen i september, og ingen utleiere vi "ha" oss...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei:-) Hva skjer, er du sikker, hvorfor skal ingen ønske dere?

 

Jeg vurderer å selge alle tingene mine for å slippe å ta alt med meg, men det spørs vel litt på hvor jeg skal bo.

 

Nå for tiden er jeg bare trøtt, det kom plutselig nå i uke 29, men jeg har troen på at det skal bli gode tider:-)

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått leilighet i Halden og er kjempe fornøyd:-) da blir det trilleturer og svenske handel:-) Flytter ut i juli:-) Stor og tung og glad:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er veldig vanskelig å få leilighet i Oslo/Akershus, og man må nærmest være lege eller advokat og ha hundre referanser for å få napp. Har jo en fin utdannelse, men det hjelper vel ikke så mye, nå som jeg har vært delvis trygdet en stund, og for tiden er helt arbeidsledig pga. midlertidig flytting til utlandet, og mannen min kommer som arbeidsinnvandrer. I tillegg er det nesten umulig å ordne med leilighet i Norge fra utlandet. Fikk nesten napp på en leilighet, men det skar seg i siste øyeblikk, da noen andre kom oss i forkjøpet.

 

Men hvis jeg blir i utlandet lenger enn ett år, mister jeg medlemskapet i folketrygden, og da har man jo ikke rett på noe. Så vi håper virkelig vi finner noe snart. Vurderer å søke om kommunal leilighet.

 

Jeg begynte også å bli mer trøtt igjen i uke 29, men tror det er normalt ut fra det jeg har lest. (Trøttheten kommer gjerne tilbake i 3. trimester.)

 

Lykke til med flyttingen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi holder på å pusse opp hele huset. Startet for mange måneder siden for å bli ferdig i god tid, men makan til rot av håndverkere. Har feks vært uten vaskemaskin og vaskerom i uker! JEg vasker og vasker og de tråkker rundt overalt. Det har allerede gått måneder over den tida det burde tatt. Ser nå endelig lys i tunnellen, men dette er siste store oppussingsprosjekt for min del. KJenner at kroppen/sjelen min nesten gir opp! Hilsen drittlei hånndverker uten respekt for andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff, forstår hvordan du har det, har pusset opp noen ganger i livet og det tærer på kreftene.

Håper det blir fint :-) Viktig å se "lyset"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...