Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Jeg fikk min satt inn for nesten et 1 år siden, og gikk fra monsterblødninger med mye smerter, til å ha først mer normal mensblødning og litt smerter de første 3-4 gangene, og så småblødninger og ingen smerter etter det. De siste 2-3 gangene har vært sånn at jeg aldri blør om natten, og truseinnlegg holder på dagtid. Den varer riktignok over 5-6 dager, men det er minimalt jeg egentlig blør de dagene. Jeg er også ganske så punktlig med omtrent 26 dager mellom hver start +/- 1-2 dager. Men nå er det 32-33 dager siden sist (husker det kun pga at jeg fikk den i påsken sist), og ingen mens. Har kun sett en svak antydning til farge på papriet ved noen få toalettbesøk siste 2-3 dagene. Kan det være at jeg holder på å miste mensen helt? Jeg har også nylig hatt eksamen, kan det være at det bare er stresset som har forsinket den litt? Dere som har mistet mensen helt av hormonspiralen, skjedde det gradvis, eller bare var den borte sånn helt fra innsetting av?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 for min del skjedde det veldig gradvis, men jeg husker ikke over hvor lang tid. Jeg visste at ikke alle mistet mensen, og trodde jeg var en av de som ikke mistet den helt, ettersom jeg hadde blødninger (små) lenge..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Akkurat dette er veldig individuelt. Noen mister den med en gang, noen over tid, andre fortsetter å ha mensen som vanlig. Det kan nok tyde på at du er i ferd med å miste mensen helt, eller bare få småblødninger innimellom. Du får vente å se da vøtt
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Joda, skjønner det, men blir smått nervøs av dette. Er "livredd" for å bli gravid, og får litt nioa av at mensen ikke er kommet slik den pleier Så ser etter løsninger, som at jeg vet at mensen kan forsvinne med spiralen, eller bli utsatt av stress. Egentlig bare tåpelig, denne spiralen er jo like sikker som sterilisering. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå