Gå til innhold

Trening...


Aram

Anbefalte innlegg

Hei, jenter!

 

Noen som har erfaring med hvor hardt man kan trene i starten av svangerskapet..?

 

Er bare litt over 5 uker på vei, men likevel er pusten blitt litt tung og hodet verker hvis jeg tar i for mye: P

 

Instruerer 1 gang i uka på et treningssenter, men nå er jeg litt usikker på om jeg bør utsette meg for det, er jo temmelig hard trening, endel hopp og sprett, pluss mye mage-rygg. Er relativt godt trent, men bekymrer meg for om det kan skje noe med lille i magen... Sist graviditet var jeg ikke instruktør, så dette er litt nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge kroppen ikke stritter for mye imot, går nok det veldig bra! Kjenn på kroppen, og ta gjerne ikke like hardt i som når du ikke var gravid! Så lenge kroppen er vant med å trene, så skal en kunne fortsette med det under graviditeten. De som ikke har vert vant til å trene bør heller ikke begynne midt under graviditeten.. Jeg kjenner flere som har trent mye og fortsatt med både hard jogging, spinning osv under graviditeten! Jeg er selv 6 uker på vei, og trener spinning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan bare trene.. trening er sunt.. som du sier er du godt trent.. så kroppen får ikke sjokk om du fortsetter.. får heller kanskje sjokk hvis du slutter.. selv spiller jeg håndball, og fortsetter med det til jeg er ik uke 12.. kommer til å fortsette med det etter det også.. men da blir det mer ved siden av enn sammen med... står liksom ikke i forsvar når magen begynner å komme.. jeg spilte kamper frem til uke 15 sist gang, og det gikk veldig fint.. men nå er det jo snart sommer, så blir jo ikke så mye håndball da.. men vil trene mest mulig.. kjenn på kroppen, og hør på den.. du merker fort når ikke kroppen orker lenger :-)

 

LYKKE TIL :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode innspill, cassy og Muffen! Dette inspirerte: )

Man leser jo så mangt, men magefølelsen min har sagt at det er sunt. Trente en del i forrige svangerskap, men temmelig moderat. Da var jeg nemlig så uheldig å miste to ganger rett før, ganske tidlig i svangerskapet. Men jeg tenker at jeg har brukt opp uflaksen min nå: D

 

God trening til dere også!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt fantastisk å trene, måtte bare få sagt det: ) så dette skal jeg fortsette med, tror det gjør susen i forhold til velvære under hele graviditeten. For ikke å nevne tiden etterpå, alle kiloene som skal bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...