Mamma+2 Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Er så bekymret for min stedatter...hun har det utrolig vondt. Hennes mor må være ustabil. ( jenta bor hos oss på fulltid- annenhver helg hos mor) og i Påsken kranglet mor og datter...mor hadde slått jenta...og kasta henne ut!!!!! ( min sambo var heldigvis hjemme og fikk henta jenta). ( Jenta er 11 år) Nå er det 5 uker siden!! Og mor har ikke ringt sin datter en eneste gang- ikke en mld en gang. ( Sambo har stoppet samvær sammen med advokat og barnevern ) Men det tok jo litt tid før det var i orden -og alikevell så tok ikke mor kontakt. Jenta er jo så lei seg- savner selvfølgelig sin mor...ungene er jo alltid lojale..er glad i foreldrene uansett hva vi voksne gjør!!! Hun savner henne. men vil ikke dit å overnatte sier hun... Aner ikke hva som skjer enda, nå er alt overlatt advokat (mor nekter snakke med sambo eller meg.) Hva er det som gjør at mødre klarer gjøre sånne ting....greit jenta er ikke enkel ( adhd) men man gjør da ikke sånt uansett hvor sint man blir... Kjenner jeg er kjempefrustrert på jentas vegne...
Gjest Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Nå har du over mange innlegg lagt ut veldig mye info om din familie og om din stedatter. Kanskje på tide å stoppe nå?
Hufsla Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 mor må jo være syk. Du får bare prøve å forklare det til datteren din, la henne øse ut sin frustrasjon om hun ønsker, men aldri delta. Forklar henne om psykisk sykdom, og at mor heller ikke har det godt.
Mamma+2 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. mai 2011 På tide å stoppe ? Kan man ikke lufte sin frustrasjon på en diskusjons side? Syns du det er plagsomt er det jo bare å la være å lese.
Mamma+2 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2011 Takk for svar. ja vi lar jenta snakke ut om sine tanker. Er bevistt på å ikke snakke negativt om moren hennes. Har fokus på at vi skal finne en løsning som kan bli bra,
Mamma+2 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2011 Ikke bry deg om negative tilbakemeldinger her! Forstår frustrasjonen din, høres ut som en vanskelig situasjon. Håper virkelig det ordner seg for stedatteren din. Håper Bv kan hjelpe dere i denne prosessen. Syns det er positivt at man kan lufte sin bekymring på et forum som dette. Masse Lykke til
Tremo Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Tror vel Appelsinpiken hintet til at du og din stedatter kanskje ikke er så anonyme lengre? Ikke at jeg vet hvem du er, men folk i nærheten av deg kan vel legge sammen to og to om de er her inne...
Gjest Yunie Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Nå vet jeg så mye om deg Frustrert-Mamma at jeg nesten vet hvem du er. Er det noe koselig for stedatteren din da? Du burde kanskje ta dette med en psykolog og ikke et forum. Vil ikke si du er så mye bedre som sverter og legger ut her.
lillespirenmin Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Hva er det med dere? Hvis dette hadde vært en bio mor som hadde øst ut frustrasjon om stemor, hadde dere angrepet henne da? Hva spiller det for rolle om dere vet så mye om henne? Det er vel ikke hemmelig det hun skriver? Om andre finner ut hvem hun er fordi de kjenner igjen historien, ja så vet de vel historien allerde da? Er vel noe av vitsen med dette forumet, få ut litt frustrasjon av og til? Jeg tror mammaen her er psykisk syk. Da nytter det ikke tenke logisk på situasjonen. En frisk mamma hadde aldri oppført seg slik. Hun har nok store problemer og er ikke i stand til å ta seg av datteren sin. Heldigvis har hun en (så vidt jeg leser) oppegående pappa og stemor. Støtt jenta, la hun gråte og være lei seg, men si ikke noe stygt om mor. Forhåpentligvis får mor hjelp etterhvert, og kan igjen ta i mot datter på helgebesøk. Lykke til!
Gjest Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Jeg mener ikke at det er plagsomt, men å legge ut som mye detaljert info om andre mennesker er ikke alltid like lurt og noen kan fint kjenne dere igjen. Du har skrevet veldig mange innlegg om stedatter og biomor og jeg kan skjønne at du er frustrert, men det er ikke alt man trenger å legge ut om på nett gang, på gang, på gang. Mor, datter og resten av din familie har neppe bedt om at du legger ut personlige detaljer om dem og derfor mener jeg at du burde stoppe nå før noen kjenner deg eller dem igjen
<3 mine søte små<3 Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 mye synsing og sansing ute å går her! mor er sikker kjempe flau og ikke sikkert hun tør ringe. en kan ikke diagnosere et menneske som ustabil eller psykisk syk uten at hun har hatt konsultasjon. er ikke sikkert hun mente å slå.. men i frustrasjon så gjorde hun noe av det værste en mor og far kan gjøre.som du selv skrev jenta kan være vanskelig... å legge ut slik info på et forum som ikke er anonymt er tåpelig.. hun som er mor i dette, er ikke sikker hun ønsker at dette skal ut, vil din sambo at allmenheten skal vite om saken? ønsker din stedatter det? kansje tenke litt lenger enn nestetuppen?
kath gutt07 & jente10 Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 helt ærlig... Ikke gi folk diagnoser. Man kan ikke slenge rundt seg med uttalelser om at noen er psykisk syke.. Det er rett og slett for dumt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå