Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Og slik kan jeg fortsette. Noen ganger tror jeg at jeg skal bli gal av å gå og rydde og rydde. Rydder flere timer om dagen,men føler likevel aldri jeg kommer lenger enn til (hvis jeg er heldig) overflaten. Trives egentlig best med å ha det ryddig rundt meg,så jeg kjenner dette går utover humøret mitt. Flere som har det slik? Noen tips til hva jeg kan gjøre?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Å rydde når man har små barn er som å måke snø i snøstorm, helt nytteløst Jeg har fire barn, og selv om de hjelper til med rydding, skal rydde vekk en ting før de roter frem en ny osv er det aldri ryddig her... Jeg har valgt å senke skuldrene og innfinne meg med situasjonen. Gjør det jeg kan da, alt har faste plasser, små rydder og flytter på ting hele tiden. Huset blir vasket hver uke så det er ikke møkkete her, jeg rydder hele tiden så det ser aldri bombet ut selv om det er litt rotete. Det får holde, strøkent kan jeg ha det når ungene blir store og ikke gidder være hjemme lenger, nå må vi senke skuldrene våre og huske nyte småbarnstiden også.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Ja! Har en frøken på 1,5 år som roter helt ekstremt. Storesøsken er hakk i hel. Så kommer mann hjem og hopper ut av skoa og strør 2 aviser i 7 deler utover kjøkken, dass og stue. Grrr! Ikke for å snakke om klær. Jeg drukner i klær. Reine klær, skitne klær, halvskitne klær og klær som skal kastes? Blæh!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Og jeg som trudde jeg var alene om problemet?
*julybirth* Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 ta ting der og da isteden for å la barna slippe det rett ned etc, ta et sjog når du er alene(om du er så heldig rydde opp etter barna er iseng og selvfølgelig litt hele tiden, det kommer du langt med ikke lett, er det barn i hus må man infinne seg med noe, få også hjelp av mannen etc enten til barnapass/ta med barna ut så du kan gjøre litt/eller at du forsvinner ut mens han gjør arbeidet kos deg m rydding etc : musikk på , gjerne noe å kose deg med noe snacks/godt imellom, pauser , så man ikke blir lei og la det hele forfalle ... men husk også å senke skuldrene og slappe av imellom, det løper ikke avsted desverre.... prøve å kos deg imellom selv om det "flyter" litt..
tine0810 Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Jeg også.....rydder, rydder, rydder dagen lang:)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Godt å høre at jeg ikke er alene om problemet. Men, er så slitsomt å ha det slik. Hos oss er det slik at alt skal på kjøkkenbenken. Leker, verktøy,papirbunker og tøy(!) (vel å merke rent da men,,,) Helt flaut når vi får besøk noen ganger,men jeg klarer bare ikke å holde det unna Cluet er kanskje å være minst mulig hjemme,så blir det mindre tid til å rote? Dere som IKKE er hjemmeværende har dere det mer ryddig?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Leker hr jeg ingenting i mot at ligger utover. Vi har foreløpig en gutt på snart 2år som ikke akkurat rydder opp lekene sine hver gang han finner fram en ny. Leker er ikke rot for meg. Det som irriterer meg er alt annet som blir liggende rundt omkring og samle støv fordi jeg ikke rekker å gjøre noe med det. Føler det på samme måten som deg at jeg rydder og rydder, men det det er bare overflaten jeg får tatt. Siden mannen har vært mye dårlig siden før jul så er det mye papirer som ligger rundt omkring i hyller og lignende som skulle vært sortert, men så langt kommer jeg jo aldri. Innen jeg har ryddet og vasket hele huset så er tida inne for å hente i barnehagen eller reise på jobb. Har innsett at jeg ikke får gjort noe med det ennå, så jeg er fornøyd så lenge det er rent her og klesvasken holdes unna
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Jeg også! Rydde rydde rydde... jeg tror cluet er å ikke ha så mange ting, derfor er hyllene hjemme hos meg så og si tomme...sukk. Men med to barnehagebarn hjemme og stoooooor mage har jeg bare gitt opp.. I hvertfall til jeg kan bøye kroppen igjen..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Hvis det blir for mye rot med leker og klær skyldes det som regel at dere har for mye. Pakk vekk 90% av lekene og det meste av klærne. Det løser mye av problemet. Ellers må man bare lære seg å overse litt rot.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Enig med 11.10, i mitt liv er det i alle fall sånn at det må kastes mer hvis jeg skal komme unna rotet.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Ingen supergode tips - hjemme hos oss er det på samme vis! Føler jeg overflaterydder hele tiden, og selv om det kan se noenlunde ok ut, kommer jeg aldri til bunns i rotet... Fikk røsket opp godt i går, og det føles deilig! Resten skal gjøres til helga, og det blir godt. Vår plan er å kaste/ gi bort mest mulig for å frigjøre plass. Da blir det lettere å rydde også - og ikke minst "morsommere". Blir så sur av at alt jeg burde gjort hele tiden henger over meg!
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 tror det er ganske vanlig i småbarnsfamilier=) jeg også rydder og rydder.. å ikke bare leker men, KLÆR!!!! herregud så mye klær.. over alt..
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #14 Skrevet 23. mai 2011 Jeg rydder også eeevig, men det er aldri ryddig her likevel... Snur meg rundt, og rotet er faktisk bare blitt flyttet litt på. Men mange sier til meg at når ungene blir store og flytter, så kommer jeg til å savne det:) Så jeg lener meg på den tanken.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #15 Skrevet 23. mai 2011 Ja,ser poenget i å ha mindre ting. Men,jeg er veldig dårlig til å hive/gi bort ting som er helt i orden. Vanskelig å rydde bort fine leker,som vi har brukt mye penger på. Og pynte ting som man har fått i bryllupsgave, bursdagsgaver og anledninger for mange år siden. Det er jo minner med ting. Syns det er utrolig stilig med minimalistisk stil,og det virker deilig å ha det sånn,men jeg får det bare ikke til. Hvor gjør man av alt dillet hen?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #16 Skrevet 23. mai 2011 lurer jeg og på.. har dobbelt garasje, men ikke plass til bilen.. men er for sentimental til å kaste eller gi bort.. har 5 barn, så veldig mye er kasser med utvokste klær som ligger på vent til nestemann blir stor nok.. sykler, ski, skøyter osv inne råder det ofte kaos, og det gjør meg både frustert og forbanna iblant..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå