Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Samboeren min sier han ikke vil gifte seg,for han tror ikke på slikt.Jeg vil gjerne gifte meg,for jeg vil ha en slags bekreftelse på at vil dele livet med meg,og han prøver å vise det på forskjellige måter,men alle disse tingene gjør ikke slik at han forplikter seg til meg.Han sier han kanskje vil ha barn i fremtiden,men han vil ikke diskutere det,eller snakke om det i det hele tatt..Så jeg tror han bare unngår å svare meg på de tingene,for han vet hvor viktig det er for meg... Han sier heller ikke at han elsker meg,han sier han ikke vet hva han føler,bare at han er glad i meg. Men han vil ikke forplikte seg til noen ting,og per i dag,så taper han ingenting om det skulle blitt slutt,mens jeg kommer ikke til å ha en ting..
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Vi har forresten vært sammen i 3 år snart,altså bodd sammen så lenge
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Forsto ikke denne: Han sier han ikke vet hva han føler, men han er glad i deg? Da vet han jo hva han føler? Mange menn (og damer) vil ikke gifte seg, det betyr ikke at de ikke vil forplikte seg. Be han gjøre som Petter Pilgård, kjøpe en forpliktelsesring :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Hvor gamle er dere? Jeg ville ikke vært sammen med en mann(gutt) i 3 år og ikke kunne snakke om en fremtid sammen.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 syns det er spesielt at han ikke kan si at han elsker deg når dere har bodd sammen i 3 år. Hvis han ikke elsker deg da, så kanskje det finnes en annen du kan elske....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Det høres ut som han kaster bort tiden din.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Kanskje det er på tide at du setter krav? Det er absolutt ikke noe å satse på hvis han ikke kan si "elsker deg", ikke vil snakke om å få barn eller gifte seg. Selv tror jeg ikke det å gifte seg er det viktigste i verden (selv om jeg var veldig bestemt på det før..) Kjærligheten mellom dere er viktigere - men glad i deg kan en kompis eller venninne si, virker ikke som han er så sikker på dere i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Jeg synes du skal slappe litt av med det hele, og ikke presse ham. Mange har problemer med å sette ord på følelsene sine, og at han ikke sier at han elsker deg, betyr ikke nødvendigvis at han ikke gjør det. Se heller på hva han gjør for deg, og ikke hva han sier . Ang. ekteskap, så er det mange som er imot dette. Har du spurt ham hvor han ser dere om ca. fem år? Når dere har vært sammen i 3 år og bor sammen, så er han vel allerede ganske forpliktet. Dere har sannsynligvis felles venner, og er godt kjent med hverandres familier. Dere har en mengde felles minner og sikkert også noen felles eiendeler, så det er ikke lett å avslutte et slikt forhold! Men tror du virkelig at han hadde giddet å være sammen med deg, og holdt ut mas om ting han ikke vil snakke om, om han ikke hadde vært glad i deg, og forpliktet til deg?
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Jeg personlig hadde ikke giddet å være sammen med en mann som ikke kunne si at han elsket meg og IKKE VISSTE HVA HAN FØLTE. Jeg vil ha en som er sikker på vår fremtid sammen, en som vil dele følelsene sine med meg (både usikkerhet, kjærlighet, irritasjon og alle andre følelser som han opplever), og en som ikke er redd til å forplikte seg. Hvis man ikke vil forplikte seg, mener jeg at man ikke er klar for seriøst forhold og bør være singel i noen år til. Menn som vet de har truffet den rette, nøler ikke med å si at de elsker dama i sitt liv. Særlig når det har gått så lang tid som 3 år. Samme med barn og ekteskap - denne tiden burde ha vært nok for ham til å danne seg en mening om hva han vil. Hvis han vingler - trur han nok dessverre ikke at du er den rette for ham, for i motsatt tilfelle hadde han ikke tvilt. Å si at man ikke vil gifte seg fordi man "ikke tror på sånt" uten nærmere forklaring er bare teit. Og til siste anonym: folk holder ut med kjærestene/samboere av alle mulige rare grunner. Mange synes det er behagelig å bo sammen med noen, dele på utgiftene, husarbeidet, ha noen der fast tilgjengelig for sex, prat og sofakos - mye enklere enn å bli singel igjen, få dårligere råd og begynne ¨å lete etter en ny dame igjen. Pluss at man kan risikere å gå svært lenge uten sex.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 En som ikke er sikker på at han vil ha barn hadde ikke jeg kastet bort tiden på.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Han sier kanskje at han vet ikke, at han ikke tror på ekteskapet osv, men han er i alle fall sikker på noen få ting: at han ikke vil være gift med deg nå, at han ikke vil love deg noe, at han ikke vil planlegge framtida si med deg og at han ikke vil planlegge barn med deg. Hva forteller det deg....? Jeg har være sammen med en sånn i 6 år, og det som i alle fall er helt sikkert, er at han ville ikke noen av de tingene med MEG. Nå har han barn og skal gifte seg og klarer fint å flagge sin kjærlighet høyt, men det er med en annen....
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Jeg er den som bestandig blir dumpet for noe bedre eller brukt som midlertidig trøst mens mannen egentlig er på leit etter den store kjærligheten. Vanlig forklaring på ting er at han ikke vil forplikte seg nå, han ikke vil ha barn, han ikke er klar for forhold eller samboerskap. Noen uker etter jeg hører dette, får jeg høre om at han har funnet seg kjæreste/samboer og offentliggjort dette eller flyttet i lag med henne. To av dem presterte å bli fedre, enda de bedyret overfor meg at de aldri skulle ha flere barn. så... tror ikke han der er noe fremtid for deg. Dump hele tosken.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 Det virker som om han ikke kan se noen framtid med deg, desverre. Og det virker som han kaster bort tiden din som flere her skriver. Jeg ville kanskje begynt å sett meg om etter noe annet var jeg deg, iallefall hvis barn og giftemål er en så stor del av livet ditt som du sier! Du får sette deg ned med han en kveld og prate ordentlig med han, si at du krever et ordentlig svar, kan han tenke seg å få barn med deg? Vil han bygge en fremtid med deg? Hvis han avviser det helt, vet du hvor du har han.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #14 Skrevet 23. mai 2011 Takker for svar! Og jeg ser jeg ikke er helt på villspor med det jeg føler og tenker ang dette:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå