Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Her jobber vi begge 100% og det gjør vi fordi vi må sånn som økonomien er. Men det går greit. Jeg er lærer, mannen min siv. ingeniør. Andre?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Jeg er aleine med 3, men jobber likevel bare ca 75%. Økonomien går opp likevel (er høytlønnet), så jeg orker ikke torturere meg sjøl med å jobbe mer. Mandagene har jeg fri og kan f eks gjøre husarbeid, så slipper jeg gjøre det mens barna er hjemme.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Vi gjorde det da vi hadde 3 barn, jeg jobbet litt mer enn 100% og mannen jobbet 100%. Det gikk helt greit siden mannen hadde en ganske fleksibel arbeidsgiver, så han kunne være hjemme med syke barn på dagtid og jobbe på kveld/helg, han kunne gå tidlig fra jobb en dag for å følge på fotballtrening og ta det igjen en annen dag osv. Men da mannen startet for seg selv og begynte jobbe mye mer, samtidig som vi fikk ungen nr fire gikk det ikke lenger. Så nå jobber han mye mer enn 100% og jeg bare 80%.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Ja, her jobber vi begge 100%. Jeg jobber turnus, mannen har kun dagjobbing. Går fint det, men kunne godt tenke meg å gå ned til feks 60%..men det har vi ikke råd til. Siden jeg jobber 3.hver helg har jeg fri en ukedag innimellom, og det er herlig for da får jeg gjort en del i huset menst barna er i bhg
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Jeg får snart nummer 3 og er usikker på om jeg skal fortsette med 100% eller redusere til 80%. Har dere lang reisevei eller bor dere like ved jobb og barnehage? Selv har vi nesten 45 minutter reising hver vei til og fra jobben, så jeg har så dårlig samvittighet for ungene som ofte kommer rett etter åpning i barnehagen og blir hentet over 9 timer senere. De har fryktelig lange dager. Selv, kunne vi nok antagelig økonomisk ha greid det om jeg reduserte til 80%, men det er klart at noe da må ofres... Mest sannsynlig blir det da s enkelt at det vi hadde håpet å pusse opp på 5 år heller vil ta 6 år. Har barna dine lange dager i barnehagen eller greier dere å mikse å trikse det litt slik at det ikke blir så ille? Vi har begge 8-timers jobb fra 8-4 og barnehagen er åpen fra 7 til 5. med kjøringen inkludert er jo ungene der 9,5 timer hver dag..
Liv & Røre Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Ja. Vi har 4 barn, jeg jobber 100% i turnus, tar videreutdanning og mannen jobber 100%, men har heldigvis dagjobb hvor han har fleksitid. Går helt fint
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Vi har 4 små barn, men jobber fullt begge to fordi vi ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Nei, men for sammenligningens del kunne det jo være interessant, siden det jo ikke er to inntekter i min familie???
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Vi har fire under seks år og jobber 100% begge. Men det skal nå bli forandring, til nå har vi hatt lange barnehagedager for dem. Nå får mannen ny jobb så han skal jobbe to uker på og to uker av, og jeg er vernepleier, så jeg skal prøve å finne en jobb med nordsjøturnus. Da får ungene vært mer hjemme, selv om det bare er med en av foreldrene om gangen. Uavhengig av hvor mange barn man har, synes jeg det er galt når ungene må gå så ekstremt mye i barnehage, og knapt får vært sammen med foreldrene. Men skjønner at mange må, selv hadde vi fått problemer med lavere inntekt.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 HI her jeg henter barna ca. 15.30 hver dag, en dag i uken henter jeg 16.15. Leverer de 7.30. Siden jeg er lærer blir det jo en del at jeg må sitte å forberede meg på kveldstid etter at barna er i seng og et par timer i helgen - men det går greit. Vurderte frem og tilbake om jeg skulle jobbe redusert, men taper en del penger på det og så lenge de to yngste elsker barnehagen og eldste trives i 1. klasse og SFO så fortsetter vi som før. Jeg tar de alltid ut av barnehage og SFO i skoleferiene da. Men ja, det er hektisk -dagene går i ett.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 Jeg med 4 barn som svarte over. Vi løser det også slik at barna får kortere barnehage dager, og de eldste går kun 60% på SFO. Her leveres bhg-barna kl 8.30, og hentes ca kl 15.30 4 dager i uken, og kl 16 en dag i uken. Synes ikke det er så ille. Vi løser det med at en starter arbeidsdagen sin veldig tidlig og slutter tidlig, mens den andre begynner sent og slutter sent. Det betyr jo ekstra jobb for begge siden man alltid er alene med alle enten om morgningen eller ettermiddagen, men det viktigste for oss var å gi dem kortest mulig dager i bhg og på SFO.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå