Gå til innhold

Stor alder mellom barna


Anbefalte innlegg

Skrevet

Veit det ikke har noen betydning, men blir helt sliten av å tenke på at det blir så mange år mellom barna mine. Har mistet tidligere som gjør det enda trasigere. Har en gutt som er født i 2007, og håper nå på å få en 2012 unge. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er 8 år mellom meg og min søster, men vi er bestevenner og har alltid trivdes i hverandres selskap. :)

Skrevet

Syv år mellom barna mine - storebror elsker lillesøster og liker å hjelpe meg med henne, lillesøster forguder storebror!

 

Aldersforskjellen blir ikke så viktig når barna blir voksne, vet du. Da er det andre ting som avgjør hvor knyttet de er til hverandre :)

 

Lykke til med familieplanleggingen!

 

Skrevet

Syns ikke det er mange år i mellom, jeg derimot har en storebror som er 10 år eldre og en lillesøster som er 10 år yngre.. Der har du stor aldersforskjell.. Kan nevne at de to ikke er i familie da :)

Skrevet

Her har vi 5,5 år mellom ungene og det er helt perfekt! Jeg blir utrolig sliten av å tenke på de som har 2 år mellom barna, de har det travelt de!

Skrevet

Man kan jo ikke få barn på bestilling. Du kan ikke gå rundt å tenke slik, det kommer du jo ingen vei med :)

 

Det er fint med søsken uansett aldersforskjell. Alderen bestemmer ikke om de får glede av hverandre eller ikke, tenker nå jeg da...

 

 

Skrevet

6 år mellom meg og mitt søsken, alltid vært veldig god kontakt mellom oss:) Ser ikke på stor aldersforskjell som noe negativt!

 

Jeg har en født i 2006 som ikke har fått søsken ennå, får se om det blir graviditet i slutten av 2011/begynnelsen av 2012 kanskje...

Skrevet

Det er nesten 6 år mellom storebror og lillebror og de forguder hverandre. Får masse hjelp av storebror.

Skrevet

Ikke noe problem! Min eldste var 7 1/2 før han finn småsøsken, nå er de 12 og 5 og har det såååå koselig sammen! De spiller wii sammen og den store kan lære den lille tricks på trampolina og ha putekrig, lese høyt, tegne sammen og alt mulig. Det kom en liten en etter det igjen, som nå er blitt 3 1/2, og storebroren duller med ham og koser med ham - og er til gjengjeld lillebrorens største idol. Syns ikke det er leit, ville ha vært mer lei meg om det bare hadde vært det ene barnet i familien.

Skrevet

*før han fiKK småsøsken, skulle det stå!

Skrevet

Åååh så godt å høre at det er noen som kommer med positive erfaringer ang. 5-6 år mellom barna:) Vi er i samme situasjon som deg HI, har et barn født i 2007 og håper på et barn til i løp av 2012. Ikke alltid ting går som man har planlagt, desverre. Men jenta vår er veldig omsorgsfull og lengter veldig etter en søster eller en bror. Har stor tro på at de kommer til å få et godt forhold til tross for aldersforskjellen. Men litt slitsomt at alle mener at barna må være tette for at de skal ha utbytte av hverandre, det gjør at man blir litt stresset og nedfor av og til.. Selv om jeg bare ser positive ting selv da. Jenta vår har fått all fokus og hverdagen er ikke preget av stress og kaos, slik det ofte kan være hos de med tette barn.

Skrevet

Tusen takk for all god innputt:) god å høre slikt. Har nettopp funnet ut at vi skal ha en til i slutten av januar, men tørr ikke helt å hoppe i taket. Da vi tidligere har mistet. Men det er uannsett ikke slike tanker som jeg ønsker å gå rundt med, dessverre velger man ikke alltid rasjonelle tanker. Lykke til alle sammen. Hilsen HI

Skrevet

Hei, ser du har fått end el positive svar og kan slenge meg på der: vi har to jenter med 5.5 års mellomrom, dvs blir 6 skoleår i mellom dem. Har bar egode erfaringer og har mange ganger vært sååå glad for at jeg ahr ei stor og forstandig jente osm kan hjelpe meg med småting og "passe på seg selv" litt når jeghar hatt en liten skrikerunge. Priste meg lykkelig for å ikke ha to bleiebarn på en gang osv. Vi ventet så lenge med vilje, syntes babytiden med nr 1 var steintøff- kolikk og født veldig tidlig i forholdet vårt, så vi bestemte at det ble lenge til neste. Storesøster er mye til hjelp, henter ting, passer på lille i øyeblikk der jeg må hente ting etc, leker med henne, kler seg selv, spiser selv etc, mens jeg dda får tid til den lille.. Har alltid syntes synd på de med tette barn, må være fryktelig. Har en søster med tvillinger og hun var helt ødelagt etter småbarnstiden der i huset, og sverget "aldri mer barn!"

 

Jeg tror det blir helt flott, hi! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...