labamba Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Evt hvilke andre sydentips har du? Får inntrykk av at det er lite å velge mellom på denne tida. Fant bra tilbud til Brac, men er litt usikker på om det er riktig sted å feriere med barn?
Sylteflesk Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 JA! Det er den beste tiden i følge kroatene selv (og jeg): Ikke så stekende varmt i luften, vannet fortsatt herlig, hordene med italienere har reist hjem, høysesongsprisene gjelder ikke lenger, i det hele tatt perfekt. Men fortrinnsvis første halvdel av september, tror jeg. Brac er OK det, men ville heller satset på Hvar, Korcula, Trogir, Makarska-området. Eller Istra-halvøya, Rovinj er fint. Den berømte stranda på sydsiden av Brac, Zlatni Rat ved Bol, er ikke så barnevennlig selv om den ser fin ut på bilder, er store rullesteiner og faktisk ganske bratt ned til vannet. Barnevennlig, tja, det er generelt dårlig med sandstrender, men badesko er et must og løser problemet med vonde steiner og kråkeboller. Ellers er det jo ikke så mye fornøyelsesparker, monsterhoteller og jalla. Derfor jeg liker det. Men andre har jo andre preferanser. Beste måten å reise dit på er å fly med Norwegian eller andre rutefly, og leie leilighet privat. Charterturene er stort sett overpriset og hotellene er ikke noe særlig god standard på. Mye bedre å leie av privatpersoner. Kroatia er fantastisk!
labamba Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2011 Takk for svar, fikk jo vite mye nå! Monsterhoteller og fornøyelsesparker er ikke noe vi lengter etter, heller litt fred og ro. Men det må såklart være kjekt for barna, og da er jo det med strendene litt viktig. Skal undersøke litt videre tenker jeg..
L&M Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Vi pleier kun å reise til Dubrovnik, so veit ikkje so mykje om Brac. Men ville absolutt reist i september med barn! Sist i var nede i slutten av august var det fortsatt over 40 grader! So trur tempratur messig vil september vere bra =)
♥Coxinelle♥ Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Vi var der i Juli, men kjenner flere som har vært der i september også. Gode temperaturer da. Her er link til en blogg: http://mine-minner.blogspot.com/2009/07/yhopping-i-kroatia.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå