Gå til innhold

Noen med tips om hvor vi kan reise i permisjonstiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi, dvs 2 voksne, en 4 åring og et spedbarn på ca 6 mnd ønsker å reise til varmere strøk ca 4 uker i november/desember. Vi tenker sol, strand, evt bungalow.....aldri vært i Thailand, men ser for oss at det blir det naturlige valget?? Vi trenger tips, om alt fra planlegging (hvor kjøpe), reisemål, hva man skal ha med, vaksiner.......

Mottas med stor takk hvis noen gidder å fortelle om deres erfaringer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller valgt Australia:)

Skrevet

Ja? Så spennende...... Er det noen steder du kan anbefale? TAkk for at du svarte;-)

Skrevet

Åååå, så heldige dere er! Skulle ønske det var oss ..

Det er kjempefint å dra til Thailand i nov,des for da er det ikke såå varmt (25 grader ikke 40) .

Jeg vil anbefale dere å dra til østkysten . Ha base i Pattaya og heller dra på 3- 4 dagers turer i området rundt . Jeg ville også ha tatt en tur på 2-3 dager til Cambodia som ligger 3 timer unna Pattaya , ta gjerne kystveien ned dit ,med stopp på 3 -4 dager på koh samet (Øy, Koh betyr øy på thai) på vei ned og 3-4 dager på Koh Chang (som er Thailand nest største øy) på vei tilbake .Fantasisk flotte øyer :)

Ellers er det mye gøy for 4 åringen i og rundt Pattaya som bla Nong Nokh Villiage som har elefantshow og man kan ri på elefanter , Krokodille og tiger park , stort badeland ol .

Pattaya blir kalt østens svar på rivieraen :)

Ellers ville jeg også hatt 4- 5 dager i Bangkok ,med elvebåt , shopping ,nattmarked , templer ol..

Om du vil ha flere tips , så bare si i fra .Har bodd i Thailand :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Skal absolutt sjekke ut dette!! Har du bodd i Thailand? Da skal jeg jammen spørre deg etterhvert som jeg får gjort litt research. Tuuusen takk!

HI

Skrevet

Bare hyggelig :) Ja, faren min bodde 15 år i Pattaya så jeg er delvis oppvokst der :) Jeg elsker Thailand .

Bare og rope på meg det :)

Skrevet

Jeg/vi liker både vestkysten og østkysten av australia. Det finnes masse flotte steder rundt f.eks Sidney eller Melbourne. På vestkysten har du Perth og Freemantle som er fantastiske områder når man reiser med barn:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...