Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Jeg er utrolig lei av at andre skal mene noe om yrket mitt hele tiden. De som uttaler seg sterkest har ikke barn i skolen engang.......De mener ingen lærere gjør jobben sin, og tror blindt på alt de hører og leser. Jeg går da for p....ikke og uttaler meg om andre sin jobb, og hvordan de utfører den. Det har jeg ingen forutsetninger for å uttale meg om !! Diskusjonen oppstår ikke pga at jeg / andre klager over yrket sitt heller. Jeg unngår å nevne det i det hele tatt fordi jeg hater å måtte forsvare jobben jeg gjør overfor en haug med uvitende forståsegpåere. Nå er jeg utslitt etter en helg med diskusjoner. Jeg er ikke ute etter å diskutere lærere sin jobb ( det har jeg fått nok av ! ), men hva med dere ? Føler dere at dere har nok kunnskap og erfaring om andre yrker til å uttale dere så veldig om hvordan jobben er ? Jeg gjør IKKE det.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Om noen yrker, ja. Jeg har jobbet med litt forskjellig, alt innen helse/skole/omsorg. Men jeg har vel aldri hatt behov for å rakke ned på en hel yrkesgruppe. Det har jeg jo ikke grunnlag for. Blir heller at jeg tenker meg til at det må være sånn og sånn og jobbe med. Vel, jeg har nok veldig trøbbel med psykiatriske sykepleiere, men jobber med å ikke la dem jeg har møtt legge skygge over resten... Ungdomsskolelærere mener jeg må ha en egen plass i himmelen, og de fleste lærere jeg kjenner er supre. Ingen lett jobb å være lærer, selv om de har lengre sommerferie (som de fleste lærere jobber inn i løpet av skoleåret).
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Helt enig. Slitsomt å ha et yrke som alle og enhver mener de kan gjøre minst like bra. Det går sjeldent et besøk til min manns familie uten at vi får høre hvor enkel jobben vår er, hvor godt betalt vi har og hvor mye ferie har. Som deg, er jeg også lei av å måtte forsvare og forklare meg i eininga.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Sikkert noe med det at læreryrket faktisk er det yrket som folk flest vet mest om. Alle av oss har minimum møtt lærere daglig i ti år av livet vårt. Det kan man ikke si om andre yrkesgrupper -lærer
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Ja, men mange som uttaler seg har ikke vært innenfor en skolebygning siden M87 :-)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 og på slike uttalelser svarer jeg; det er ikke forsent å bytt yrke... men da kommer det kjapt at det hadde de aldri klart... he he he...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Jeg uttaler meg ikke negativt, eller som om jeg vet alt, om yrker jeg ikke vet noe om - jeg uttaler meg bare om yrker jeg har hatt :-) Når det kommer til læreryrket så har jeg ikke noe vondt å si om det. For jeg syns lærere gjør en flott og tøff jobb, og all cred til de=)
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Støtter deg!! Er lærer selv og må hele tiden forsvare meg. Dritt lei, og pleier ikke fortelle folk hva jeg driver med. Litt synd egentlig for jeg trives kjempe godt som lærer og savner elevene mine og kollegaene mine nå som jeg er hjemme og venter på at baby skal komme ut...
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Hvordan tror du barnevernsansatte føler??? Du kan ihvertfall bekrefte og forsvare mye av det du gjør på jobb. De kan ikke uttale seg om noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå