Gå til innhold

Hvilke yrker ser du opp til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva med omvendt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leger.

Omvendt: Hvilke yrker ser opp til meg?

Skrevet

Ser opp til leger og lærerer.

Skrevet

Ingen spesielle.. Alle yrker er like viktige, ellers hadde de ikke vært et yrke..Så enkelt, så greit... MEN, noen ser mer spennende ut enn andre, men det går jo bare på hva jeg som person liker..

Skrevet

De som jobber på sykehjem!!! De gjør en utroig viktig jobb, og får altfor dårlig betalt! Det er tungt både fysisk og psykisk!

Skrevet

Jeg ser opp til renholdere og kantinemedarbeidere, at noen orker å jobbe med det skjønner jeg ikke! De fleste blir jo sett på som idioter for at de har den jobben, selv om de jeg om har vettet godt i behold!

Skrevet

Alle yrker er like viktige? Ærlig talt.

Brannkonstabel vs. Aromaterapeut. Like viktig?

Lege vs. Interiørarkitekt. Like viktig?

Politi vs. Grafisk designer. Like viktig?

Bonde vs. Parfymeriansatt. Like viktig?

Ambulansesjåfør vs. Limousinsjåfør. Like viktig?

Skrevet

De som jobber i helsevesenet, alt fra hjelpepleiere til kirurger. Fantastisk å jobbe med å hjelpe andre mennesker på den måten. Mistet nylig faren min, og du verden så mange hyggelige og flinke mennesker (sykepleiere og leger primært) jeg traff på sykehuset i den forbindelse. Så all respekt til dere!

Skrevet

Så politisk korrekte vi var i dag da...

"alle er like viktige" mhm

Skrevet

Husmødre og kongen. ;)

Skrevet

Jeg ser ikke opp til noen spesielle yrker, jeg ser opp til enkelte personer. På listen over de jeg ser opp til er både psykologer, ledere, vaskepersonale og husmødre. Det er ikke hva de gjør for å tjene penger til livets opphold som gjør at jeg ser opp til dem, men hvem de er som personer.

Skrevet

Ja, alle er like viktige :)

Skrevet

Husmødre og de som jobber på sykehjem og steller eldre!!!

Skrevet

"Alle er like viktige"

Selvfølgelig ikke.

Skrevet

For en som trenger en limousin, så er det et veldig viktig yrke, for en som trenger parfyme er damen som jobber der veldig viktig. De har jo ofte en utdannelse som går på hudpleie, hvem går man til når huden ser ut som et pizzastykke? Osv, selvom den ene ikke er viktig for akkuratt deg, er den veldig viktig for en annen person.. Men er desverre sånn at egoismen råder høyt i verden, så man ser bare seg selv og sitt eget behov..

Skrevet

Det finnes faktisk ikke noen som TRENGER limousin eller parfyme...

Man går til legen om man ser ut som en pizza

Skrevet

Det finnes ingen som trenger en limousin. Det finnes situasjoner hvor man trenger skyss, men når er det livsnødvendig at det foregår i en limousin, og ikke f.eks. i en drosje?

Det finnes yrker som redder liv eller er avgjørende for å gjøre verden beboelig. Selvfølgelig er disse yrkene viktigere en tilbydere av rene luksustjenester, som mange nok ønsker seg, men ingen egentlig er avhengige av.

Skrevet

Ser opp til bønder og politikkere.

Jeg ser vel ikke ned på noen spessielle yrkedsgrupper som jeg kommer på, men det er en gode del jobber jeg mener samfunnet ville vært bedre om ikke var besatt. Enkelte gjør samfunnet en stor tjeneste ved å gå hjemme.

Skrevet

Ser opp til leger og brannfolk. Ser også opp til alle som kan bygge eller lage noe nyttig som virker, f.eks. noen som faktisk kan lage et hus man faktisk kan bo i.

Ser ned på unyttige "luksusyrker", særlig dem som tilbyr tjenester innen alternativbransjen.

Skrevet

Jeg er litt akdemiker-snobb og ser opp til alle yrker som krever en lang utdanning og mye hjernekapasitet- som

leger

psykologer

forskere

-og jeg inngår selv i en av disse gruppene ;)

Skrevet

De som jobber på sykehjem, fordi jeg aldri hadde klart den jobben selv, men synes det er fantastisk at andre bidrar til et godt liv for de eldre.

Yrker jeg ser ned på... vel, jeg er vel ikke så begeistret for alternativbransjen, eller andre bransjer der folk tjener penger på å "lure" andre...

Skrevet

Vedledighetsarbeid. Folk som forlater tryggheten hjemme for å jobbe i flyktingeleire i krigsherjede områder eller på barnehjem i fattige land,ofte for ingen eller lite betaling. Respekt!

Skrevet

Ser opp til folk som jobber ræva av seg for at alle vi andre skal ha det godt og sikkert i hverdagen.

Jeg er også litt akademikersnobb, dog helst profesjonsstudier(ikke master i kunsthistorie og slikt) Jeg lar meg imponere av tøffe, lange utdannelser, men personen bak yrket trenger jeg nødvendigvis ikke se opp til)

De jeg rangerer høyt oppe av det jeg lar meg imponere over er vel de typiske innen helse: lege, ernæringsfysiolog, psykolog/psykiater, fysiologer av diverse slag, biokjemikere, farmasøyter m.m

Har vel en hang til helsesektoren siden jeg selv har fysioterapiutdannelse og er igang med ernæringsfyiologutdannelse.(jada,jeg er vinglepetter)

Skrevet

Ser opp til leger pga høy utdanning, vanvittig ansvar, samt laaange arbeidsdager som går utover ordiner kontortid på legekontoret (dette innebærer bla obligatoriske vakter på legevakt)

Ser opp til tømmermenn\ forskalingssnekkere o.l. Pga tungt arbeid i allslags vær.

Ser opp til flinke lærere pga lang utdanning og den tålmodighet og engasjement de behøver for å gjøre jobben sin.

Ser opp til de som jobber på Rema, som gjør hverdagen min enklere ved at jeg kan gå inn i butikken og kjøpe det jeg trenger

Ser opp til rørleggere\ elektrikere\ mekanikere som kan komme meg til unnsetning når noe blir ødelagt\ ikke virker som det skal, og som jeg har NULL forutsetning for og ordne selv

Ser opp til renholdsarbeidere som har laaange og tunge arbeidsdager. Og som gjør en veldig viktig jobb (dette er veldig tydelig i helsevesenet)

Ser opp til meg selv og mine sykepleier kollegaer som jobber ugunstige turnuser, og er underbetalt i forhold til utdanning, samt frustrasjon ift innsparinger og underbemanning.

Ble langt dette her, summa summarum er vel egentlig at jeg ser opp til alle viktige yrkesgrupper:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...