Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Hvordan kan det gå?Noen som lever i en hverdag som dette? Jeg er i ferd med å flytte fra min samboer. Jobber turnus på sykehjem og har en gutt sammen. Vi kommer til å gå for en 60/40 delt foreldrerett.Jeg 60, far 40. Har jeg rett på noe økonomisk hjelp fra NAV? Og barnebidrag fra far? Jeg har en del å undersøke!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Dere har allerede lagt opp til 60/40 deling, men ikke hvordan eller når samværet skal foregå? Hvordan kan dere da bestemme 60/40? Først bør du snakke med arbeidsgiver og undersøke om du kan få tilrettelagt turnus (hvis du ikke allerede har det).. Så må dere snakke om hvor mange døgn i måneden samværet skal været og NÅR. Det baste er jo om samværet med far da kan legges opp til når du har ettermiddag/natt/helg og du kan ha barnet når du har dag. Hvis ikke må du skaffe barnevakt når barnet er hos deg og du har vakter som ikke passer med barnehagens åpningstider.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Høres så greit ut når du skriver det! Vel, vi tenker iallefall 60/40, men alt er helt ferskt. Bruddet altså. Foreløpig bor vi sammen til jeg har funnet et sted å bo,så må vi ta det etterhvert. Gutten vår er såpass liten enda, at vi må finne en løsning som betyr at han ikke må flyttes frem og tilbake i hytt og vær. Men takk for at du tok deg bryet med å svare!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå