Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 lagde en flaske i går kveld og satte i kjøleskapet for jeg skulle ta et glass vin. vel, d ble ikke noe alkohol så jeg ammet. men i kveld/natt må vi gi henne erstatning så lurer på om jeg må kaste den som jeg lagde i går kveld eller om jeg kan bruke den melken;) er ikke noe prblem å lage ny, men gjør jo ikke d hvis d ikke er nødvendig;) takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Litt uklart hva du spør om her.. Har du pumpet deg i går og satt flasken i kjøleskapet, og lurer nå på om du kan gi denne til barnet i kveld? I tilfelle ja, morsmelk holder seg god i kjøleskap i ca 3-5 dager alt etter temperatur.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 24 timer? Sjekk ammehjelpen sine sider, 19:02 har rett i at den holder i 3-5 dager. http://ammehjelpen.no/artikkel/42/Oppbevaring-av-melk
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 takk! nei ikke pumpet meg! kokte vann, avkjølte, puttet i riktig mengde pulver og satte i kjøleskapet. (i den tro at jeg skulle ta et glass og gi jenta en flaske rundt 1-2 i natt.) så da kan hu få den melka i kveld da? den lukter helt fint;)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 altså morsmelkerstatning jeg snakker om;) sorry, ble litt uklart!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Ja den kan du gi henne, men du kan også amme etter tre timer hvis du har tatt bare et glass vin, det fikk jeg vite i et skriv fra helsestasjon når de kom på hjemmebesøk i forrige uke
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Jeg kunne ikke tenke meg å bruke annet enn fersk mme. Det står vel strengt tatt på pakningen at den skal brukes rett etter tilberedning.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #9 Skrevet 22. mai 2011 da lager jeg bare ny;) takk for svar!! blir nok 2-3 glass så gir en flaske på natta da;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå