Gå til innhold

Hva gjør jeg feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå prøvd å slanke meg i lange tider uten at jeg går ned noe merkbart i vekt.

På en normal dag spiser jeg:

Frokost: 1 grov skive med pålegg (kylling eller kalkun)+ eple

Lunsj: 2 skiver med pålegg.

Middag: Vanlig mat, men mindre av poteter/pasta e.l og heller salat.

Mellommåltid: frukt eller gr.sak

Kveldsmat: 1 skive med pålegg eller havregryn med melk og blåbærsyltetøy u/sukker

Jeg trener 4 ganger i uka ca. og det er hard trening slik at jeg blir svett og god.

Ikke spiser jeg godteri i det hele tatt, men tørket frukt på kveldstid heller.

Noen som kan fortelle meg hva jeg gjør feil?

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut skivene, og spis tilsvarende antall med grovt knekkebrød. Minimalt med saus på tallerkenen. Minimalt med ketchup osv. Hold de til 100 gram poteter eller ferdig pasta. Ligg unna frityrstekt mat.Ligg unna tørket frukt. Maks en frukt daglig.

Skrevet

Ville sagt max 1 frukt i uka,det er ikke så sunt om man slanker seg.. spis heller gr.saker og bær ala jordbær,blåbær..

Ikke drikk juice eller cafe latte om du pleier det..er mye kalorier i det.

Ellers enig i det over.

Skrevet

Du spiser for mye frukt og brødmat.

Spis helle gr.som gror over jorden og lavkarbo knekkebrød.

Skrevet

Antagelig er du ikke overvektig og trenger ikke gå ned i vekt, for med så lite kalorier på en dag vil enhver overvektig tape seg.

Eller så har du i deg skjulte kalorier som du glemmer regne med, du vet at det kan være opptil 300 kalorier i en kaffekopp?

Hva annet drikker du, og hvor mye middag? Du trenger bare forsyne deg en gang med middag, og bruk mest mulig rene produkter (kyllingfilet, fiskefileter, svinefileter, biff osv).

Med trening 4 ganger i uka blir man ikke overvektig ved å spise frukt hver dag!

Skrevet

Takk for svar jenter!:)

Drikker bare vann hele dagen lang:) Elsker det:) Ikke kafe, ikke brus, ikke juice e.l

Hehe, jeg er overvektig så det holder, veier 86 kg og er 169 cm. Skulle ønske vekten bare rant av meg!

Frustrerende å ikke forstå hva jeg gjør feil når jeg har sluttet med godteri og alt..

Spiser jo som sagt tørket frukt om jeg får lyst på noe godt på kveldstid.

Må kutte ut den også for å spise gulerøtter isteden for tror jeg.

Skrevet

19.51 var HI foressten:)

Skrevet

Jeg tror du spiser for lite jeg. Jeg veide nesten det samme som deg men spiste mye mer mat. Ser ut som du liger på ca 1300-1400 kcal om dagen, men du bør ligge på minst 1600 for at kroppen din ikke skal gå i sparemodus. Du trener mye og kroppen din trenger maten.

Meld deg inn i vektklubben.no og registrer maten din noen dager, da ser du fort hvor mange kcal du skal spise. Det er gratis!

Du bør spise frukt og grønt hver dag, selv omd et er kcal i dette også. men du må få i deg de mineralene.

Lykke til, håper det løsner fort deg!

Skrevet

"Hehe, jeg er overvektig så det holder, veier 86 kg og er 169 cm. Skulle ønske vekten bare rant av meg!"

Det kan jo være det er mye muskler,og at du dermed ikke er så overvektig.

Selv ser jeg faktisk ut som ett narkomant vrak om jeg veier mindre enn 75 kg.(er 175 cm høy)

Jeg har en stor og tung beinbyggning og får fort store tunge muskler,ikke de lange fine smale her nei:-(

Skrevet

Herregud, det er som jeg skulle lest ommeg selv. Er 169 cm og 86 kg. Er tjukk. VIl gå ned i vekt, men det er vanskelig. Har trent en gang i uka i ett år og det har hjulpet på utseende, men har ikke gått ned i vekt. Jeg spiser og for mye brød og endel godis og brus. Det er nok mitt største problem.

Skrevet

Tørket frukt er ofte kokt i sukkerlake før det tørkes, kan være mer kalorier i det enn i smågodt. Sjekk innholdsfortegnelsen!

Er bedre å spise frisk frukt enn tørket.

Hva med å tine frosne bringebær i microen (jeg kjøper poser med frosne bær i butikken) og ha litt vaniljeyoghurt på (0,0% yoghurt fra yoplait). Kjempegodt!

Det er gratis å melde seg inn i vektklubben til Grethe Roede, der kan du registrere alt du spiser og den regner ut hvor mange kalorier det blir for deg. Kanskje du får noen aha-opplevelser?

Skrevet

Nå sier du ikke hva middagene dine består av, vanlig mat for deg betyr ikke at den er sunn.

Tørket frukt er heller ikke noe særlig sunt, så kutt den du! Husk at frukt inneholder mye fruktsukker, så knask heller på gulerøtter eller lignende.

Hva drikker du gjennom dagen? Brus/saft/melk/vann??

Forslag til en sunn frokost: Lag din egen kornblanding/musli av f.eks havregryn, linfrø, solsikkefrø og noen mandler/hasselnøttkjerner. Bland dette med litt yoghurt naturell og en liten desj med honning. En annen smakstilsetting kan være bringebær eller blåbær.

Varier med havregrynsgrøt sammen med litt yoghurt naturell og bringebær.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...