Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Jeg vil ta en massasje utdannelse men den skolen jeg har tenkt å gå kan jeg ikke låne i lånekassen. Finnes det en annen mulighet? Når man ikke har råa til å betale skolen med engang selv?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Om utdanningen ikke er godkjent så er det et kurs man tar. Dvs at du får kanskje en tittel, men det er ikke alle firma som vil godkjenne tittelen. Så om du velger en utdanning som ikke er godkjent kan du stå uten jobb etter endt eksamen. Du bør finne et godkjent kurs. Hudpleie er kanskje veien å gå.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Det står på hjemmesiden at når en er ferdig m eksamen og har bestått så er en godkjent massør så da må en no få seg jobb etterpå ville jeg ha trodd.... Men det står at en ikke kan låne fra lånekassen da...
Gjest ->>- Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Den andre muligheten er å låne penger i banken. Da må du selvsagt ha noe å stille som sikkerhet. Når lånekassen ikke godkjenner studier, er det vanligvis en grunn til det. Som at kvaliteten på studiet er dårlig.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Veldig merkelig. Lånekassen godkjenner ikke privatskolen Treider sitt jusstudie, men alle andre studier ved skolen. Veldig merkelig, for eksamene må tas som privatist ved universitetet i Oslo. Noe som vil si at kvaliteten på studiet blir testet på samme måten som universitetet. Virker som Lånekassen godkjenner studier litt tilfeldig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå