Gå til innhold

Bare gaper over puppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en baby på 3 uker. Hun har tatt puppen helt fint. Den siste uka har hun vært en del urolig og jeg har mistenkt kolikk. Blitt mer urolig på ettermiddagen. Men nå er jeg begnt å tro at hun ikke får i seg nok mat.

Når hun har sovet har hun ingen problemer med å ta puppen og patter godt i ca 5-6 minutt. Da trekker hun seg fra pupen og jeg har tolket det slik at hun er mett. Har begynt å gråte nån minuter etter at hun er ferdig pattet. Har prøvd å legge henne til puppen på nytt og da bare gaper og gaper hun over puen akkurat slik at hun ikke får tak. Og når hun ikke får til begynner hun å skrike. SÅ må jeg roe henne ned å prøve på nytt. Av og til tar hun den og av og til ikke. Men som regel gaper hun og gråter litt også får hun endelig tak og da suger hun voldsomt i seg.

Hva kan dette skyldes??? Var ikke slik til å starte med. Startet med smokk da hun var ca 2 uker gammel, da hun har et voldsomt suttebehov.

Har hørt om noe som heter kiss syndrom, hva er egentlig det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vårres gjør det samme. Jeg har oppdaget at han som oftest trenger å rape/gulpe litt når han begynner å gape og styre med puppen. Pleier da å ta han opp for å rape. Som regel kommer rapen ganske fort og etter på spiser han fint og pent igjen :)

Skrevet

Ja pleier å ta henne opp for å rape når hun slipper puppen, men nekter å ta den igjen etterpå.

Tenkte jeg skulle prøve å få henne til å ta flaska etterpå. Bare for å røve for å se om det går bedre. Men nå har jeg pumpet meg for 100 ml på wn halv time, men hun ammet like før. Er det lite??? kanskje jeg har for lite melk??? Men når hun ammer ser jeg at hun har melk i munn vikene og hører hun svelger.

Skrevet

Jenta mi er snart 4 uker, og hun holder også på slik til tider. Gaper og gaper, og slipper hele tiden. Hun kaver også mye. Jeg vet ikke hvorfor hun holder på sånn, men innbiller meg at det er mye luft i systemet. Er nesten ikke så jeg får i henne mat til tider for hun tuller sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...