Patetica fåkksi Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Egypt er liksom kult men liksom ikke så seif liksom? Er Tyrkia en god nummer to, dersom Egypt skulle vært én?
Gjest sug lut Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Jeg har egentlig å holde kjeft her, siden Tyrkia er på lista over land jeg ikke har lyst til å reise til (sammen med Polen og Vietnam og Russland - og nei, jeg har ingen annen grunn enn at jeg ikke har lyst). Men jeg har vanskelig for å holde kjeft generelt, så - hva gjør at Tyrkia er på lista?
prekæs Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Nei. I hvertfall ikke til pakketuriststedene. Akkurat nå sitter vi på gjerde og vet ikke hvor vi skal i sommer. Mulig det blir Kanalkysten i England, mulig det blir Østersjøkysten i Tyskland, mulig det blir Kefalonia i Hellas (Kaptein Correlis mandolin) men guttungen på 5 vil til "Kænn" etter å ha sett mister bean filmen. Som sagt. Vet ikke, men der har du noen gode alternativer...tror jeg:)
Patetica fåkksi Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 22. mai 2011 Spennende med "vil ikke til Polen, Russland og Vietnam" da jeg hadde reist til Russland i påsken om jeg hadde fått visum i tide, og i det siste er jeg ganske besatt av tanken på å reise til Vietnam en høst. Og Polen har jeg vært i. Nei assa, jeg er vel ikke det man kaller en typisk pakketurist, men det er slik at jeg kommer til å reise med kladden på tre-snart-fire, og da er ikke landsbyvandring i Vietnam det alternativet som er mest logisk. Bamseklubb, barnebasseng og is hele dagen derimot..? Jeg har vært i Hellas og gidder ikke reise til et land jeg har vært i. Samme gjelder Portugal. Ja også bodde jeg jo 10 år i Spania, så den kvoten rant over for syv år siden. Snuser litt på Montenegro.
Gjest sug lut Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Kroatia vil jeg til. Har du vært der? Og Menorca, men det har du sikkert gjort, og der vil jeg ikke har maskinferie. Men jeg kommer ikke til å reise før seint på høsten i år og vil da til en kanarisk ø, og skal ha med to sneiper og vil ikke tenke underveis, og vil ikke lage min egen mat, og vil ha alt innen en halv km radius og driter tynt i interessante severdigheter for en da usedvanlig fortjent ferie fra all planlegging, jeg vil ha sol, varme, ingen logistikk og muligheten til å gå trappa ned - eller helst ta heisen - og finne alle mine måltider ferdige all inclusive. Ikke spott, den tid kan komme til oss alle. Når jeg ikke lenger skal være et vrak skal jeg vurdere andre ting. Men Russland, Polen, Vietnam og Tyrkia frister ikke åkke som, og det er ikke "spennende", bare dumt og trangsynt, og det gir jeg blanke i, faktisk. Egentlig gleder jeg meg til å dra på interrail igjen, bare det byr seg en anledning til å dra helt mutters aleine.
bIomstre Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Så klart, uansett hvor man drar så blir det til hva man gjør det til sjelv!
Gjest amandine Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Hva var det tante grusom mumlet om inne på skravle da? Charterskrekk kurert på Rhodos??? Selv har jeg komplett charterangst og kommer ALDRI ALDRI til å reise til noe som kan forbindes med slikt. ALDRI. Skrekk og gru
Gjest amandine Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 http://www.dinbaby.com/forum/thread/143256295 ...hvis dere ville slippe å lete...
tante grusom master of law Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har vært skikkelig negativ til charter hele livet, men er nå omvendt! Det var utrolig deilig med en ren ferie hvor man slipper å tenke. Blir hentet på flyplassen av søte (selvsagt svenske) jenter, geleidet inn på hotellet uten å anstrenge seg. Bo på et topp rom som blir vasket hver dag og det ikke av meg. Møte opp på all inclusive buffeten og spise deeeilig mat frokost, lunsj og middag. Mellom måltidene finns det barer med all slags drikke og snacks som man bare kan gå og hente. Når det anstrengende oppholdet er ferdig så checker man inn veskene og får boardingkort på hotellet. Blir kjørt til flyplassen og går rett på flyet. Fantastisk! Det er virkelig ferie! Og, Russland kan jeg virkelig anbefale å dr til. St. Petersburg er min favorittby sammen med Roma.
Patetica fåkksi Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 24. mai 2011 Det var St. Petersburg jeg skulle til, faktisk. Vurderer Tyrkia. Der er det bamseklubb og melon og is og cola hele dagen. Spania har jeg liksom fått LITT nok av kjenner jeg.
tante grusom master of law Skrevet 25. mai 2011 #11 Skrevet 25. mai 2011 Å? Hvorfor fikk du ikke visum? Ambassaden som er vrang?
Patetica fåkksi Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 25. mai 2011 Å nei, det var jeg som var Pappskalle Tregesen.
Patetica fåkksi Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #13 Skrevet 25. mai 2011 Kult at jeg skrev det på minuttet 12 timer etter deg, ved veien.
tante grusom master of law Skrevet 25. mai 2011 #14 Skrevet 25. mai 2011 Hehe, tipper du satt og ventet med å poste:P Jeg pleier å bestille turer dit med kalinkatours, de fikser visum for deg så slipper du å forholde deg til ambassaden. Ellers kan jeg anbefale hotel nevskij grand. Det ligger perfekt til og er ikke overdyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå