Gå til innhold

Noen her som har erfaring med kort livmorhals?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 3 barn og venter nr.4.....

De 3 første svangerskapene har gått bra - likeså fødslene. Født til termin hver gang.

Men etter nr. 3 opererte jeg opp blæra og de fjernet store deler av livmorhalsen (vi skulle egentig ikke ha flere barn - derfor tok legen så mye).

Men så er jeg jo da gravid igjen - så nå har jeg jo det de kaller for et risikosvangerskap.

Livmorhalsen var etter operasjonen bare 2,5 cm!

Skal måle den om noen uker igjen - så det blir jo spennende å se hvor lang den er da!

Men gynekologen min har sagt at jeg løper risiko for å føde prematurt :-(

Andre som har erfaring med dette som vil dele det med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har ikke kort livmorhals i utgangspunktet, men har livmorhalssvikt. Dvs at den svikter etterhert i svangerskapet og ikke klarer å holde igjen barnet. Første barnet mitt er født i uke 28. Med nr to sydde de igjen livmorhalsen slik at den fikk hjelp til å holde. Det skal de gjøre nå også. jeg går på måling hver uke fra uke 20. Du burde også få måle den ofte, og hvis den svikter burde du ligge mye slik at du avlaster den. Med førstemann lå jeg tre uker uten livmorhals, den var helt avflatet. Hver dag og uke teller jo mye når det gjelder prematurfødseler! Lykke til:)

Skrevet

hei :)

hadde livmorhals som var heilt nede i 1,7 cm i løpe av svangerskapet, på det lengste var den vel 2,1. Var til tette kontroller i svangerskapet. Fekk lungemodning til den lille i veke 27, da dei var redde eg skulle føde prematurt. Kan glede deg med den nyheten at eg bar gutten min fram til termin, og han var heile 4,5 kilo :D so livmorhalsen min vart undervurdert ;) men tok det og veldig rolig heile svangerskaper. Sjukmeldt store deler og låg stort sett på sofaen. Denna gangen har eg vore i full jobb fram til no. Livmorhalsen min er so lang den skal vere. Termin i beg av juli :) Lykke til!! Går nok bra skal du sjå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...