Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Sønnen min på 3 år har de siste dagene hatt feber frem og tilbake, i går ettermiddag fikk han en masse utslett på ryggen og brystet, som nå har spredt seg til armer og ben (ikke feberutslett), han har også vært veldig slapp siden i går, sover mye mer en normalt... Trodde det kunne være vannkopper, men siden utslettet ikke utvikler seg regner jeg med at det ikke er det.. Noen som vet hva dette kan være?
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Den 4.barnesykdom eller noe i den dur? Google det så kan du se om symptomene stemmer!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/fjerde-barnesykdom-exant-sub-2827.html
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Følger har vaksinasjonsprogrammet? Det er meslinger i flere innvandrermiljøer nå og det er supersmittsomt, holder at man er i samme rom (butikk o.l.) som smittede. Da må du i tilfelle ringe lege, det er rapporteringsplikt på denne sykdommen. Men mest sannsynlig er det vel fjerde barnesykdommen, selv om han er litt "gammel" for å få den, de fleste har vel den før de er 3 år? Du får google litt og se på bilder av utslettene.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Ja, han har fulgt vaksinasjonsprogrammet, så meslinger er det sannsynligvis ikke. Han er nesten 3 år da, 2 år og 9 mnd er vel helt korrekt Syns det ligner på de flere utslett, men tenkte og ringe legen i morgen og høre om vi kan komme en tur.. Er også litt bekymret siden jeg er gravid og redd dette kan smitte meg hva en dette kan være... (Dramaqueen nr 1) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå