Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Er så utrolig usikker på hva som er rett å gjøre i denne situasjonen. Jeg fikk påvisst betennelse i skuldra på fredag, ble enig med legen om at jeg skulle se ann over helgen om jeg skulle sykmeldes eller ikke. Har selvfølgelig fått behandling og er anbefalt å holde leddet i ro. Jeg er litt bedre nå, men har ikke brukt skulderen siden fredags ettermiddag. Er redd for at jeg bare er bedre for at jeg har holdt armen i ro og lurer på om jeg skal sykmelde meg i noen dager fremover for å prøve å bli frisk. Jeg har en fysisk jobb og skal jobbe mye fremover, men det er veldig vanskelig å få tak i vikar for å fylle min stilling. Jeg føler at jeg mister creed hos arbeidsgiver hvis jeg sykemeldes og jeg vil jobbe meg oppover i systemet noe jeg føler at jeg motarbeider meg selv ved å sykmelde meg. På den annen side så er sannsynligheten stor for at jeg påfører meg selv enda flere belastiningeskader ved å fortsette å jobbe nå, samt at jeg blir ute for en lengre periode i løpet av de neste månedne pga skulderen hvis jeg fortsetter å presse meg til å jobbe.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Du må vel først og fremst høre hva legen din mener? Han har jo erfaring med dette og kan anbefale hvor lenge du bør holde deg i ro. Tviler på om du mister kred hos arb.giver bare fordi du blir borte noen dager. Ta evt en tur innom jobb med armen i fatle, så ser de at du virkelig er syk, samtidig som du viser interesse og engasment for jobben din.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Sånn som du skriver det, virker det selvsagt at du skal holde den i ro noen dager. Så det virker som om du har bestemt deg og ønsker bekreftelse ;-) Vet ikke om et par dager til har noe å si, jeg ville nok ha hørt på legens vurdering.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Hvorfor skal du være en martyr , eneste det går utover er deg selv , ingen som kommer å takker deg for det ...
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Ja, jeg har egentlig bestemt meg for å gi meg noen dager til, men jeg føler ikke at det er helt ok og trenger bekreftelse på hva dere ville ha gjort. Legen ville sykmelde meg på fredag, men siden det er vanskelig å finne vikar på timen så kan jeg ikke bare stikke fra jobben midt i arbeidsdagen. Samtidlig så forklarte legen at han har sett svært få som blir friske av dette uten omfattende behandling. Hvis jeg fortsetter å slite med dette får jeg ikke jobbet noen ekstra og jeg trenger virkelig de pengene og har allerede takket ja.
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 Skjønner! Sykemelding :-) Men ville nok vært forsiktig litt lengre enn du skisserer. Dessverre!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Jeg ville gått på jobb, og virkelig kjent etter. Hva jobber du med og hvor mye må du belaste skuldra egentlig? Er det mulig å ta opp problemet med arbeidsgiver, slik at han også får en større forståelse for at du har plagdes med dette en stund og virkelig PRØVD å ikke sykemelde deg? Kanskje du kan få avlastning/mindre arbeidsoppgaver en stund? Og så forstår han det bedre om du blir nødt til å sykemelde deg. Kanskje sier han til og med at han trenger noen som fungerer 100% og derfor synes det er bedre at du sykemelder deg og at en vikar overtar jobben en stund? Det blir vel lettere å finne en vikar om du forteller han at det kanskje er sjans for at han blir nødt til å finne en. Vanskeligere i siste øyeblikk. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Det tar dessverre lenger tid enn 2 dager å bli kvitt en skikkelig betennelse i skulderen altså.. Jo mer du presser deg nå, jo lenger tid tar det å bli frisk. Mannen min var gjennom det samme i høst, han sykemeldte seg ikke i det hele tatt og har fremdeles vondt i skulderen! Han tok betennelsesdempende medisiner, gikk til ultralydbehandling hos fysioterapeut som har spesialisert seg på dette og har også fått kortisonsprøyte i skulderen. En slimpose (eller noe sånt) fylte seg/hovnet opp inne i der og gjorde alt verre. Han har som sagt enda ikke blitt helt bra, og angrer litt på at han ikke sykemeldte seg. Han har gått med konstante smerter nå i over et halvt år, men er en typisk mann og har ikke hatt en fraværsdag fra jobb pga dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå