Gå til innhold

bruker dere barnetv som "barnevakt"?:P

Anbefalte innlegg

Skrevet

uff har dårlig samvittighet jeg, latt 1 åringen vår se på drømmehagen filmen 2 ganger idag(3 timer nesten tilsammen!!!) har hatt mye å gjøre så hun har lekt litt og sett litt på filmen(Hun elsker den!), men det er jo ikke bra!Første gang jeg har gjort dette....

Hva gjør dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var mye tv- titting for en liten tass!

Minien her ser på drømmehagen om vi husker på det, men blir tatt bort fra tv etter det er slutt (30 min.).

Har aldri brukt tv som "barnevakt" og kommer nok ikke til å gjøre det heller.

Skrevet

Min har sett på barnetv siden han var seks uker gammel han. :)

Han begynte selv å snu seg mot tv hver gang jeg satte den på, enten lyden var på eller av, så det var umulig å få sett nyheter, fruene eller cæsar som er det jeg liker å se. Nå er han jo i seng kl 7 så da får jeg jo sett det, og tv er stortsett av på dagen, men hver gang vi setter oss ved middagsbordet kommer tv på til han. Han sitter jo i vippestolen like ved oss, og veksler mellom å titte på barnetv og å smile til oss. Da får vi spise i fred og ro, og slipper at han vil opp og underholdes den halve timen det tar å få ned maten. Faktisk ganske hyggelig. :)

Tre timer er nok i meste laget. Jeg synes en halv time i strekk er nok, og helst ikke mer enn to ganger om dagen om vi er nødt til det. Men det er min mening, og jeg henger meg ikke opp i hva andre velger å gjøre med sine barn. Det er jo viktig å få gjort ting også da. Jeg gjør mye med lillemann hengende på magen i bæresjal. :)

Skrevet

Ja det har jeg gjort, men ikke i tre timer det var litt lenge.

Men altså: du skal nok ikke ha dårlig samvitttighet for en engangsgreie.

Skrevet

Dersom han er kjempesur og lei, gjerne om han er trøtt, men ennå ikke får legge seg så setter jeg på Drømmehagen. Har en DVD han ser om og om igjen, hehe. Han elsker denne, er bare mellomfornyød om han får se nye episoder hehe :)

Han får vel se max 2 episoder om dagen. En skjelden gang to på rad, ca 50 minutter.

Han er 11 mnd.

3 timer er alt for mye, men om det ikke er en vane er det vel greit. Du syntes nok det var i meste laget selv, hi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...