Gå til innhold

Fikk brev i går ang slankeoperasjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står at de forventer at jeg skal behandles/innkalling innen september, men tar ikke dt lengre tid? jeg mener å huske at det er maaaange som venter flere år på en slik operasjon.det står at jeg ikke er i risikosonen for å få behandling med engang derfor tar det ca 4 mnd..wooow jeg trudde jg måtte vente lengre. flere som har vært borti en sånn operasjon? huff gruer meg litt men det er jo dette jeg vil..og må i grunn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil også, og burde ta en slik operasjon. Har vurdert privat, men koster jo flesk!!

Hva har du vært gjennom før du fikk dette brevet? Altså fra første samtale med din fastlege?

Skrevet

Har du fått innvilget operasjon? Hvis ikke kan dette gjerne være innkalling til vurderingstime og så kan det jo være lang ventetid etterpå også om du får det innvilget..Ventetiden varierer nok en del fra flere år til 6 mnd - 1 år...

Skrevet

Har kun vært hos fastlegen. var der i februar og hun sendte søknaden direkte til tønsberg for hun trudde kanskje vi ville spare litt tid på det. men det må først gå via sykehuset her jeg bor og etterpå videre til tønsberg .så fikk brev i retur for en 2 uker siden og ble litt skuffet fordi det var 2 mnd bortkastet egentlig på det legen gjorde.

Men så fikke jeg svar i går fra med.poliklinikk at innen september får jeg behandling/vurdering.

hm...skjønner ikke så mye trudde dette måtte til tønsberg men står at jeg får innkalling til time i god tid.og da regner jeg med at det blir her på sykehuset her jeg bor. men vet ikke...

legen min sa at jeg får operasjon. jeg har slitt såååå mye i mitt liv og vekta ødelegger mye. jeg gleder meg til å bli normal:)

HI

Skrevet

Det brevet som du har fått er sikkert innkalling til vurdering for operasjon, ikke selve operasjonen. Før du blir operert er det mange tester, kurs osv du må gjennom.

Skrevet

Kurs? du tenker på den 4 ukers som man må spise sunt?

Den tar jeg hjemme kan ikke reise bort

hi

Skrevet

Jeg er operert. Først sender legen henvisning, så var det innkalling til vurdering, så var det kurs, så var det å vente etter det på operasjon.

Nå byttet jeg sykehus etter kurset pga. utrolig lang ventetid på dette sykehuset. Ble da operert 4 mnd. etter kurset var ferdig på det nye sykehuset.

Tviler sterkt på at det brevet du har fått er innkalling til operasjon.

Skrevet

Det finnes også livsendringskurs som går fram til operasjon og flere års oppfølging etterpå. Det er fordi de opererte ikke skal havne utpå i gamle vaner. Lære å spise sunt og trene sammen med andre i samme situasjon. Dette har de sett har virkning.

Spørs hva slags kurs du blir satt opp på:)

Skrevet

ano 15:57 hvilken sykehus ble du operert på om jeg kan spørre?:)

vet det er ventetid men håper det ikke er flere år hehe..

man an vel ta sånn kurs hjemme? trur ikke jeg får mulighet å reise bort så lenge

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...