Gå til innhold

Marie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Maria er finere :)

Skrevet

Jeg har en datter som heter Marie.

Jeg synes navnet er kjempefint, for meg er det et positivt og søtt navn som både en fotballspiller, lege og førskolelærer kan bære uten problemer. Jeg vet jo ikke hva datteren min vil bli når hun blir stor og vil ikke at navnet skal bli en belastning. Det er også et navn som fungerer på alle språk om hun skulle bestemme seg for å reise ut i verden.

Ulempen er jo at det er et navn som blir mye brukt. Datteren min går i en middels stor barnehage (80 unger) og det er flere som heter det samme. Ikke på samme avdeling (heldigvis), men det er en Marie til på den andre avdelingen. I tillegg er det en Maria og en som har Marie som mellomnavn.

Min jente kunne ikke hett noe annet enn Marie, og jeg angrer ikke. Men ville nok likevel tenkt meg om en gang til om jeg skulle ta samme valget i dag, det er litt vel mange som heter det...

Skrevet

Til 13.53:

Jeg tror du har det inntrykket fordi datteren din heter det, så du følger spesielt godt med fordi du hører det! Jeg heter Marie, og det er sjeldent jeg møter folk med samme navn som meg (tro det eller ei). Det er et vanlig mellomnavn, men folk bruker det sjeldent.

Gikk i klasse med en til Marie da jeg var yngre, men det var først på ungdomsskolen. Ble kjent med en til Marie under høyere utdanning, og kjenner en liten jente som heter det. Vet ellers om flere, men det er ingen jeg omgås. Samme med Maria, kjenner faktisk ikke så mange som heter det heller. Kjenner flere Mari, men ikke så ekstremt mange.

Kjenner mange som har det som mellomnavn, men de bruker det jo aldri!

Konklusjon, selv om over 12 000 har navnet, så er det veldig sjeldent at jeg møter min navnesøster! :)

Skrevet

Det er mye brukt nå, men et veldig koselig navn.

minner meg om markjordbær og blomstereng :-)

Skrevet

Jeg synes det er et veldig kjedelig navn - sorry:)

Skrevet

Jeg synes det er kjempefint :) har det på lista mi om det blir jente neste gang. Jeg har ikke hørt mange med det navnet rundt her så jeg har ikke fått med meg at det er sååå populært nå ;)

Skrevet

Kjempefint :) Det skulle babyen vår hete, helt til babyen kom ut og hadde penis...:-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...