Gå til innhold

Kan jeg bade i Tyrkia i uke 35?


Ingunn1981

Anbefalte innlegg

Lurer litt på om jeg må frastå fra all bading når vi skal til Tyrkia? Har hørt rykte om at det kan være fare for innfeksjon...........Ser ikke helt for meg 1 uke i varmen uten mulighet for nedkjøling. Noen som vet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

ehhh badingen er vel ikke det verste. skal vel strengt talt ikke fly nå.....noe seint i svangerskapet å fly......du kan bli nektet av flyselskapet. noen har de tre siste månende å noen de to siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er farlig å bade akkurat, men jeg hadde aldri tatt sjansen på å reise så langt såpass sent i svangerskapet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke være noe problem å bade i sjøen i tyrkia, men pass deg for bassengene visst de er for varme - det er rene bakteriebombene og du kan dra på deg en uvi. Når det kommer til fly, ser jeg ikke helt problemet hvis du er frisk og flyselskapet synes det er ok at du reiser - du kan hos de aller fleste flyselskapene fly frem til uke 38 så frem du har en legeattest på at formen din tilsier at du kan fly. Bare husk kompresjonsstrømper da vi gravide er utsatt for trombose i fly:) God ferie - kos deg:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg kom hjem fra ferie i Tyrkia igår og jeg badet både i bassenget og i sjøen! :) Har termin 28.juli og hele ferien gikk kjempefint! Fint å fly (selv om støttestrømper er no herk!! ), hovnet ikke opp noe særlig i varmen og var utrolig deilig å lade batteriene med deilig sol! Hadde med legeerklæring på engelsk så var ikke noe problem med flyselskapet. Er lov å fly frem tom uke 35. Bare vær obs på reiseforsikringa di, jeg ringte å sjekket og dersom fødselen min hadde startet i Tyrkia hadde vi måtte betalt for sykehuset ut av ega lomme. Men d gikk greit heldigvis! :)

 

God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...