Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Lurer på hva jeg skal skrive opp som ønsker på smertelindring? har jo aldri født før og aner ikke hva jeg går til, men kan vel ta d meste under veis, en fødsel tar jo som regel mange timer. Hva er din erfaring??
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Har født 3 barn og mitt råd er å ikke planlegge så mye, men ta det som det kommer. Alle fødsler er forskjellige og du aner ikke hvordan din blir eller hvordan du kommer til å reagere på smertene. Jeg gikk til første fødsel med innstillingen at dette er helt normalt for en kvinnekropp å gjennomgå, dette er vi laget for å klare så det kommer sikkert til å gå helt fint. MEN, om det blir problemer, om jeg ikke takler smertene e.l. er jeg heldigvis på et sykehus og kan få hjelp og veiledning der. Jeg fikk lystgass, men begynte hyperventilere og fikk ingen effekt, ble tilbudt saltvannspopler men takket nei. Fikk bedøvende sprøyte i mellomkjøttet da de måtte klippe meg opp og hente ut barnet med sugekopp. Var vondt, men jeg overlevde som antatt og kom meg greit igjen etterpå Andre og tredje gangen hadde jeg samme innstilling. Jeg har klart det før og klarer det sikkert igjen, vi tåler mer smerte enn vi tror på forhånd. Blir det for ille er jeg jo på sykehuset og kan sikkert få råd og hjelp. Jeg hadde ikke smertelindring i det hele tatt disse fødslene. Gå til det med et åpent sinn, kanskje trenger du ikke smertelindring og gjør du det spør du jordmor/lege om råd i forhold til hvor du er i fødselen, hvor det gjør vondt og hva som vil være mest hensiktsmessige smertelindring. Så tar du avgjørelsen utfra hva de sier. Du kan jo skrive det i "ønskebrevet" ditt, at du ønsker veiledning og hjelp til å vurdere ulike typer smertelindring etterhvert. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Takk for flott svar. Jeg har heldigvis ikke begynt og grue meg og tror faktisk ikke jeg kommer til å gjøre d heller for jeg aner ikke hva jeg går til og skal jo føde på sykehus så regner med at de vet hva de driver med, dessuten har folk født både 2, 3 og 4 ganger og da kan d ikke være sååå ille.. Jeg tror jeg rett og slett tar vurderingene under veis og ser hva jeg blir tilbudt HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå