Gå til innhold

status å være fisker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeger sammen med en fisker og bor i nord. På det meste har han tjent en million i året. Føler det er status i nord å være fisker, men så absolutt ikke i Oslo kantene:P Hva mener dere?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mellomrom kanskje ja..."jeg er"

HI ;)

Skrevet

Nei her er det mest status å være bingovert.

Skrevet

Definisjonen på status er i mine øyne helt på trynet.

Nei, det ses nok ikke på som status å være fisker.

Jeg er selv gift med en rørlegger, det er jo ikke akkurat noe høystatus i folks øyne.

Men han har en årlig inntekt på 800.000.

Derimot min manns venninne som er jurist med 350.000 i året, ja, se han anses for å ha et statusyrke. Skjønn det den som vil.

Skrevet

De såkalte primærnæringene er nok ikke vel ansett i byområder.

Skrevet

Nei jeg syns ikke det er noe status yrke. Er fra Lofoten, men bor i midt Norge.

Statusyrker syns jeg er de med lang og god utdannelse. Ikke hva de tjener.

Skrevet

Bor i sør og her er ikke håndverk eller noen landbruksyrker status,kun de yrkene med akademisk utdannelse.

Men det er vel "korrekt" ihht hvordan man deler klassene i norge (som vi såklart ikke har:-P)?

Skrevet

Jeg bor også i nord og tenker IKKE at det er status å være fisker, heller tvert imot.

Man får ikke status etter hvor mye penger man tjener. All ære til de som vil være fisker, men det er jo en skikkelig drittjobb. Slik som søppelkjørerne, de tjener også veldig mye, men er det status å være det?

Hehe:)

Skrevet

Hahaha, nå har jeg hørt det også:) Sorry..men her i troms ser de på fiskere som lavstatus...og de drikker jo bare opp pengene de tjener uansett:p (skal ikke si det gjelder alle, men maaange)

Skrevet

Det er vel så langt i fra status man kommer:) Kjenner noen fiskere. De har gått 9 år på skole og thats it. Drikker opp pengene på friturene sine og kjører rånebiler med stereoanlegg til 100 000, har lite mellom ørene og er rimelig lite oppegående..

Hva er det som er status med det da?

Skrevet

Jeg tror fisker er det eneste yrket du kan tjene masse penger i uten å ha utdannelse.

Har en følelse av at de fleste som er fiskere har så vidt gått ungdomsskolen, altså de dropper utdannelse og vil tjene penger. Men hva gjør de om de ikke kan jobbe som fisker lenger pga helsen? Er ikke mye status å si at man har 0 utdannelse, dvs ikke engang videregående.

Skrevet

Bor også i nord og det å være fisker er ikke noe statusyrke. Det er et yrke for de som mangler utdannelse og som vil tjene raske penger

Skrevet

Som faren min sa da jeg var "ung"...:Finn dæ no ikke en me sjark...men en med noe mellom øra" Haha!

Skrevet

Haha, fisker! Status? Nei, tror ikke det, du!

Skrevet

kremt....jeg har 4 onkler som er skippre , de har mange år på skolebenken og kjempe god lønn!Men det er vell bare aadvokat og lege som er status;)fiskere er jo ikke for "fin folk"....

Skrevet

hahaha har ikke noe mellom øra?Knakje det gjeder noen, men langt fra alle

Jeg er samboer med en som er fisker. Han er utdannet tannlege, men ble lei etter noen år og nå er han fisker;)

Og ikke drikker han opp penga heller....blir å lei av å høre slikt!!!Skulle tro alle fiskere bodde hjemme hos mamma og droppa ut av skolen for å tjene raske penger slik at de kunne sitte på puben resten av tiden....øøøøh?

Skrevet

Skippere på sjark eller tråler, eller er de skippere på krusskip? Det er stor forskjell.

Skrevet

hehehe krusskip?hva er så det?:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...