Gå til innhold

Foreldre med 3-4 barn +, og mer enn 3 års utdannelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de oftere mer lykkelig enn andre tror dere? Jeg har observert så mange ganger nå at det virker som om disse parene er de som gjerne har det finest sammen. De har mye oftere sex enn snittet om man skal tro på svarene på tråder her inne, de er flinkere til å fordele pliktene hjemme, de trener ofte mye mer, er mye ute og finner på ting med barna osv, og beskriver selv seg som lykkelig i forholdet. Nå snakker jeg ikke bare om her inne, men mange jeg kjenner i det virkelige liv også. Det er mye oftere de med færre barn som klager over tidsklemma, at de er slitne, at de føler de ikke får tid til hverandre mer, har lite sex osv. Og de med mange barn som gjerne ikke har høyere utdanning. Ikke at jeg vet hvorfor det skal ha noe å si, det er kun en observasjon. Noen andre som har samme inntrykket?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har man overskudd til å få tre barn eller flere så har man nok mer energi enn de fleste i utgangspunktet. Vi passer til beskrivelsen din :-)

Skrevet

Jeg kjenner meg igjen i det du skriver, uten at jeg dermed aner om dette er en generell trend.. :-)

Skrevet

Man velger jo ikke å få fire barn om man ikke har det bra med partneren sin og føler man har overskudd til det ;)

Jeg er et utpreget ja-menneske, liker å være ute og er stort sett blid og positiv. Ting ordner seg og det er ikke nødvendig å stresse sånn hele tiden. Vi prioriterer godt, har en god tone i huset og har det bra alle sammen. Hadde det ikke vært sånn hadde jeg også stoppet etter 2 barn.

Stressede foreldre får også stressede barn, og når både foreldre og barn er stressede og oppkavet er det ikke lett å rekke alt. Da blir det mer trass, mer mas, mer kav, ting tar lenger tid og alt blir negativt. Da velger man ikke å få fire barn..

Hilsen lykkelig firebarnsmor med ok utdanning.

Skrevet

Søsteren min har 4 barn, begge har høyere utdannelse men lykkelig? hehe nei det er de ikke sammen.

De holder mer eller mindre sammen pga barna og pengene

Skrevet

Vi har 4 barn, høyere utdanning, er i full jobb og veldig lykkelig.

Det krever ekstra energi med mange barn, hvis ikke hadde vi stoppet med 2. Man delegerer oppgaver og samarbeider godt, også har vi høy terskel for hybelkaniner ;)

Skrevet

6 barn, høyere utdanning, ofte sex, og veldig lykkelige:):)

Skrevet

Fordommer,fordommer. Bare tull selv om noen selvfølgelig kjenner seg igjen.Noen som har behov for å vise andre at de er vellykkede tydeligvis.

Skrevet

Tror nok det er noe i det du sier.

Par med 3 eller flere barn er mye flinkere til å organisere hverdagen sin fordi de må (det er iallefall det jeg har inntrykk av). Dette gir større sjanse for å få tid til ting som for eksempel trening.

I tillegg har som regel de mag høyere utdanning også høyere lønn, altså større økonomisk frihet.

En kombinasjon av disse 2 faktorene gir økt lykke etter min mening...

Skrevet

Tja... to barn, bra jobber, harmonisk liv, sex, reiser, tid til seg selv og barna... så ble det tre barn... er nå i skilsmisseprosesser. Harmonien i knus og livet totalt kaos... så vet ikke helt. Er IKKE lykkelig nå.

bra utdannelse og bra jobber begge to.

Skrevet

Joa...

Men det at man har inntrykk av at de med 3 eller flere barn, god utdannelse og gode jobber GJENNOMSNITTLIG har det bedre, betyr ikke at alle i den situasjonen har det...

Skrevet

Firebarnsmor med ok utdannelse:

Du skriver "Jeg er et utpreget ja-menneske, liker å være ute og er stort sett blid og positiv. Ting ordner seg og det er ikke nødvendig å stresse sånn hele tiden. Vi prioriterer godt, har en god tone i huset og har det bra alle sammen. Hadde det ikke vært sånn hadde jeg også stoppet etter 2 barn."

Hvorfor det? Hvorfor ville det du skriver vært annerledes med to?

Skrevet

Jeg tror at de som velger å få tre, fire og fem barn velger seg et annet liv. Et liv med mindre egentid og hvor fokuset ligger på familien. Om det gjør alle lykkeligere vet jeg ikke, men jeg tror at de med høyere utdannelse klager mindre fordi de føler en ro mtp jobb og utdanning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...