Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 jenta mi har ofte nesten helt hvit avføring, men så pleier den neste avføringen å være normal igjen. Men nå har hun hatt hvit avføring i flere dager. Hun besjer også veldig lite for hver gang, og hyppig. urinen er normal Finner på nettet at det kan tyde på mangel på galle - men, hva betyr egentlig det? jenta er ellers frisk. Og har heller ikke hatt noen infeksjon nylig (som jeg vet om)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Gallestein. Gallen siver ikke ut i tarmen (dit den skal) pga en stein/forkalkning som hindrer dens løp. LIVSTRUENDE hvis ubehandlet, pappa har hatt det!!! hva spiser hu?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Oi, såpass. Men hun har hatt det i et års tid da, sånn innimellom (2-3 ganger i mnd). Men altså i flere dager i strekk nå. Hun spiser det meste, og har et variert sunt kosthold. Jeg hadde tenkt å ta det opp med legen når hun skal på fireprskontroll om en mnd., men jeg burde kanskje få henne til lege før da? hi
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Jeg ville tatt en tur til legen til mandag. Hvit avføring kan være tegn på leversykdom,men mest sannsynlig er det ikke noe farlig =)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Ps, det skal mye til før en gallestein blir livstruende, så ikke bekymre deg for det =)
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Men: jo lengre tid den har gått ubehandlet, jo alvorligere kan den være. Pappas gallestein satte seg fast i gallegangen og skapte en betennelsessituasjon. Så få henne til lege.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Det kan være et tegn på noe alvorlig galt, ville gått til legen øyeblikkelig.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Hvit avføring tyder på at den inneholder fett. Den flyter sikkert i doskålen også? Det kan tyde på at hun ikke tar opp fettet som hun skal. (Som kan komme av leversykdom og gallesykdom, da galle er essensielt for å ta opp fett). Det kan også være andre årsaker til at fettet ikke blir tatt opp. Nedsatt fettopptak kan gå utover opptaket av fettløselige vitaminer også, og er derfor viktig å få sjekket opp i.
Anonym bruker Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Det trenger ikke å være noe alvorlig selv om barnet ditt har lys avføring. Jeg opplevde dette selv for ca 5 år siden, ble livredd og dro til legen. Tok masse prøver, blodprøver, avføringsprøver og ble til slutt sendt til ultralyd for å avdekke om jeg hadde gallestein el. noe jeg ikke hadde. Det viste seg at jeg hadde irritabel tarm og noen måneder opphørte plagene. Dra til legen med barnet og få undersøkt hva plagene kommer av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå