novembergutt <3 Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 hei Jeg er gravid med nr 2 og var på første kontroll for et par dager siden. Jeg gikk derifra uten og tenke over at jeg skulle betale og fikk i dag regning i posten på timen. Er dette noe som varierer fra kommune til kommune? Forrige kommune jeg bodde i var alle svangerskapskontrollene gratis. Blir kjempeglad for svar!
Skrømti Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Det kan da ikke stemme! Svangerskapskontrollene skal vel være gratis i hele ladet?!! Forresten; Det kan være at du må betale et engangsgebyr , det måtte jeg. 100 kr var det vel. Det glemte jeg forresten å betale da jeg var hos legen, så jeg skylder kommunen 100 kr... Må huske det neste gang.. : )
Studine mevik Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Alle svangerskapskontrollene er gratis. T.o.m 6-ukerskontrollen er gratis. Har ikke opplevd å betale noe hverken nå eller forrige svangerskap
vilja80 Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Som de andre her sier, er svangerskapskontrollene gratis, med mindre du går til spesialist (gynekolog), da kan det hende du må betale litt i egenandel, jeg betaler 50 pr gang. Men det offentlige tilbudet er gratis. det må ha skjedd en glipp. http://www.helsedirektoratet.no/gravid/nar_du_er_gravid/kontroller_og_oppfolging/
novembergutt <3 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2011 Tusen takk for svar Fikk en giro på 218 kr der 35 av de var girogebyr... resten står det at er for konsultasjonen.. Dette var oss fastlegen min i kommunen og var på ordinær kontroll i uke 12. Får vel ringe de å høre ) HI
MK73 Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 De som sitter i resepsjonen har sikkert ikke fått med seg at det var en svangerskapskontroll. Alle timer hos fastlegen (så lenge det er i det offentlige) som har med svangerskapet å gjøre skal være gratis. Går man til legen for noe annet så skal man betale som vanlig.
NostraStoria Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Den må jo være en feil, svangerskapskontrollene er jo gratis. Det de KAN ta betalt for er ekstramateriell.
Cruella De Vil Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Ja, her må du ringe og høre. Så vidt jeg vet skal alle ordinære kontroller i svangerskapet (inkludert etterkontrollen 6 uker etter fødsel) være gratis. Det var sikkert legesekretæren som har surret eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå