Gå til innhold

Dere med hund og i jobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge er hunden alene hjemme? Hvo gammel var den når den begynte være alene? Hadde dere ferie når dere fikk hunden så dere tilvendte den være alene?

Gode råd/tips ang tilvenning tas imot med stor takk fra ei som har hatt hund i mange år, men lenge siden valp;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg var hjemme med hunden min i de 3 første mnd. Var albeidsledig(desverre, men helt ok der og da mtp situasjonen)

Etter dette var hun hjemme hos min mor på dagtid som var langtidssykemeldt. begynte vel å være hjemme alene sånn ordentlig når hun var rundt 8-10 mnd tenker jeg. Nå for tiden er hun hjemme alene ca 5-6 timer på de lengste dagene, ellers rundt 3-4.

Skrevet

Haha, her hadde jeg tenkt å svare, for jeg har både bunad og jobb!

Dere med bunad og jobb ja.

Skrevet

Hunden er alene hjemme 7-9 timer, og det har den vært siden ca ett år. Vi fikk den når jeg var gravid og sykemeldt 50 % og senere 100 % og så permisjon, så fikk grei tilvenningsperiode heldigvis, var aldri lenge alene.

Beste rådet jeg fikk om tilvenning var å ha den i bur når den var alene i starten, ble raskt stuerein da (de driter ikke der de sover), pluss det er et trygt sted å være for en liten hundesjel som plutselig er uten mammaen sin.

Nå er bikkja på 3 år så glad i å være alene hjemme at når jeg var sykemeldt her om dagen så ble han faktisk sur og gretten fordi jeg var hjemme hele dagen en hel uke.. For da kunne han ikke ligge i sofaen og gjøre alt det andre som han ikke har lov til ;)

Skrevet

Hahaha! Hvor mye har du drukket 23:07? Evt hva har du røykt? :D jeg ler så jeg dauer her jeg sitter

Bunad og jobb *oh my ribs*

Skrevet

3.5 timer, så har jeg lunsj og stikker hjem og slipper henne ut i hagen mens jeg spiser, så 4 timer til som regel. Var hjemme med henne i to måneder for så å ta henne med på jobb i ca 2 mnder hvor jeg som regel satt henne hjemme igjen i lunsjen. Den andre er jeg ikke sikker på, da den var svigermors før. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...