Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Hun er snart et år og sovner ikke i sengen om kvelden uten å få flaske når hun er lagt. Det betyr at tannpussen egentlig blir litt unødvendig,(?) hun har to tenner. Noen andre som har hatt flaskeavhengige barn, og hvordan kom dere ut av det? Jeg har vært veldig avslappet til det hittil men tenker litt på tennene.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Vi kom ikke ut av det før hun var over to år, så jeg har ingen tips egentlig..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Så lenge det er vann på flasken så er det ok, men alt annet er fy fy. Det er jo faktisk dere som har gitt barnet deres denne vanen, ikke barnet som har lagt seg opp med denne vanen selv. Dersom det ikke er vann på flasken så må dere bare venne henne av med det så fort som mulig, om du ikke ønsker at barnet ditt skal ende opp med pill råtne tenner. Min tante og onkel lot barna sine få flaske med SAFT om kvelden når de la seg, og det endte opp med trekking hos tannlegen allerede før skolealdre:( Ikke så vanskelig å forstå hvorfor fetteren min har tannlegeskrekk!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Vår ble helt avhengig av vannflaska. Ble grining hele tiden; når flaska var tom, når flaske ikke ble funnet raskt nok, når bleia var våt pga for mye drikking osv. Vi måtte til slutt kjøre avvenning fra hele flaska, så etter 2-3 netter med mye hyl og skrik sover hun nå helt fint uten flaske i det hele tatt. Det er nok en løsning å foretrekke. Aldri mer sier jeg!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Jeg orker ikke ha niesen min på overnatting pga flaskebehovet. Hun er syv måneder eldre enn min datter ( 3 år ), men hun er langt mer vanskelig om natten grunnet den hersens flaska. Og hun KREVER saft på!! Dette har foreldrene lært henne, stakkars tenner sier jeg bare...Jeg prøvde med vann på flaska sist hun overnattet her, men makan til helvete har jeg aldri vært borti! Hun skremte jo vettet av jenta mi med raserianfallet sitt. Min jente har aldri fått flaske med seg i sengen, tanken har aldri slått meg. Mat og drikke skal inntaes ved spisebordet, soverommet er helt uaktuelt. Glad er jeg for det, når jeg ser hvilket helvete det er med niesen min. Hun kaver og stresser hele natta pga tom flaske, bleier som renner over, flaske som lekker + + + Hun våkner flere ganger i timen og hyler fordi flasken har flyttet på seg eller er tom. Har hatt henne på overnatting to ganger, og ga beskjed til foreldrene om at vi nekter å ha henne her igjen før de har avvent henne med den hersens flaska. Dette er en uvane som foreldrene er 100 % ansvarlige for!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå