Gå til innhold

Null selvfølelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg få tilbake selvfølelse og selvtillit? Føler meg ikke verdsatt og ikke god nok. Føler alltid at det kunne vært gjort bedre, og at alle tenker det værste om meg.

Går til psykolog, men det har ikke hjulpet enda akkurat..

Tips mottas med stor takknemlighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg, men jeg skjuler det godt. Orker ikke å prate med noen om det, for jeg føler bare at å snakke om det vil gjøre meg enda mer patetisk. I tillegg er jeg redd for at andre også skal lete etter enda flere feil med meg, siden jeg er så misfornøyd med meg selv..:(

Jeg er fullstendig oppegående i andres øyne og viser aldri for noe at jeg sliter, men jeg overanalyserer alt. Tenker over alt jeg har sagt og gjort hundre ganger, og finner feil med alt. Slitsomt. Ikke meningen å kuppe tråden din, var bare litt godt å få det ut. Har ingen råd å komme med til deg, men skulle gjerne hatt noen selv også..

Skrevet

Har det også som dere :-P

Det heter seg at sosial selvtillit er et produkt av den behandlingen man har fått av andre mennesker gjennom livet. Og det er dessverre sant...

Den behandlingen jeg har fått av andre mennesker gjennom livet er dessverre å bli overkjørt igjen og igjen.

Så jeg slapper ikke av i sosiale sammenhenger, slik det er normalt å gjøre. Men har likevel en "personlig tillit" til meg selv og min dømmekraft selv om mange ikke synes jeg er noe særlig.

Skrevet

Fantastisk å høre om andre som har det likt meg. Jeg har aldri gått til psykolog eller pratet med noen om problemene mine. Jeg gjentar også alt jeg har sagt til andre og får helt vondt i magen når jeg føler jeg har sagt noe feil eller dumt. Det kan ødelegge flere dager for meg når jeg har hatt samtaler med andre...det bare kverner rundt i hodet og jeg føler meg så dum. Jeg føler at alle oppfatter meg som lite smart og ei som sier mye dumt.

Jeg har vært usikke hele livet og vet ikke hvordan jeg skal klare å "bygge meg opp"....

Håper du får flere svar her....

Skrevet

Klarer ikke bygge meg opp jeg heller, har liksom en stor mur rundt meg. Klarer ikke føle at noen er glad i meg, eller bryr seg om meg. Eller føler at barna er glade i meg da :) Men jeg får heldigvis hjelp da , selv om det enda ikke hjelper, og klarer ikke jobbe fullt.

Jeg er faktisk drittlei av å ha det slik som dette, for det er utrolig slitsomt.. Og jeg unner ingen å ha det slik som dette.

HI

Skrevet

Ved å fokusere på det positive. Det er vanskelig, det vet jeg, men det går. Tenk på hvor vakre ungene dine er, de kan ikke komme fra en stygg person? Tenk på de som er glad i deg, de ville ikke vært glad i en forferdelig person uten verdi? Tenk på at du får gjort ting, er ikke det viktig nok? Drit i hva som kunne vært gjort bedre, og fokuser på det som ble gjort! Hva så om alle tenker det verste om deg? Skal du gidde å bry deg om sånne tullinger? Skal de få ødelegge livet ditt eller bestemme om du syns du er fin slik du er?

Skrevet

Og ikke la folk trampe på dere. Går noen over streken, så SI IFRA! Det er deres liv, deres stemme. Dere kan si ifra, fordi det er i deres makt. Å si ifra vil gjøre dere sterkere, fordi dere blir gladere i dere selv. Å si ifra når andre gjør dere noe galt, vil gjøre så dere kan si ifra mot dere selv.

Håper dere får det bedre snart alle sammen. Dere fortjener det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...