Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Etter en krafitg influensa i 2007 ble jeg skikkelig avhengig av nesespray.. Jeg brukte det fram til 2009, da jeg endelig klarte å slutte! Jeg trodde den tette nesen og slimet i halsen skulle gi seg etterhvert, men her sitter jeg likedan som før.. Hoster og harker for å få opp slimet men det går ikke, og den tette nesen plager meg enormt.. Noen som har vært i lignende situasjon? Eventuelt noen som vet hva jeg kan gjøre for å bli kvitt problemet? Takk!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Jeg er nesesprayavhengig. Gjør som meg, bruk Otrivin!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Prøvd kortisonspray? Virka på meg da jeg var potte tett under graviditeten.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Kortisonspray? Nei.. Er det en spray man bruker ved behov eller holder det med en gang før man får en virkning? Er livredd for å bli avhengig igjen! HI
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Nesehorn med saltvann funker som bare det:) Løser opp veldig! Sku bare ønske jeg hadde tid til å bruke det litt oftere:/ Hadde jeg hatt det så hadde jeg nok vært kvitt den kronisk tette nesen min for lenge siden, men blir til at jeg bruker otrivin istedenfor..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Kortisonspray er mer som en kur for å bli kvitt årsaken til at du blir tett. Du skal ta den en eller to ganger daglig,gjerne sammen med vanlig nesespray for å åpne opp. Jeg brukte nasanex men det finnes flere typer. Må ha resept da.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Spør legen om kortison nesespray. Fungerer. Ellers kan du faktisk bare bestemme deg for å slutte. Det er helt forjævlig i rundt 3 uker, men deretter begynner det å bli mye beder
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #8 Skrevet 21. mai 2011 jeg er helt avhengig. bruker zymelin jeg. har i perioder klart å slutte ved å bruke kortisonsprayen Nazonex (men det tar ukesvis før jeg merker bedring..). nå har det blitt sånn at legene ikke kan skrive ut kortisonspray uten at det er påvist allergi, og ettersom jeg ikke har det kan jeg ikke få det lenger uansett står det i pakningsvedlegget at kortisonspray ikke skal brukes ved graviditet. jeg har brukt nesespray i alle mine svangerskap, synes egentlig ikke det er greit, men alternativet er helt uaktuelt.Legen min har også visst om at jeg bruker nesespray, men hun sier at den virker så lokalt i nesen at det er veldig usannsynlig at det går over til fosteret. vet at det har vært litt diskusjoner om at det påvirker blodgjennomstrømningen i navlestrengen, men uansett: mine barn har vært helt friske og gjennomsnittlig store.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå