Gå til innhold

Har ALLE spart pengene fra dåpen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har brukt noe av pengene til utstyr til jenta vår som hun trengte.

Vi ser ikke noe gale i det, men mange venniner synes det var helt på jordet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det står på egen konto til henne ja. MEN hvis det er noe barnet VIRKELIG trenger og dere ikke har råd akkurat da så synes jeg det er ok å LÅNE pengebeløpet, men sette tilbake pengene når dere får råd.

Skrevet

Vi har brukt noe, var en trang mnd, og vi måtte betale babysvømming. Fikk så dårlig samvittighet at jeg satte inn pengene neste mnd igjen. Haha. Egentlig litt teit, for det var jo til babyen, men allikavel.

Jeg syns igrunn at man kan bruke pengene på ting eller utstyr om det er noe man virkelig trenger, og som ungen kan få brukt mye. En bæremeis er bedre enn merkeklær liksom.

Skrevet

Nei,har brukt ca halvparten.. men sparer hver mnd. 200 kr.. så det fylles opp igjen.

Skrevet

vi fikk ikke så mange penger til barnas dåp men de vi fikk brukte vi på utstyr til barna. av den enkle grunn at det var det som var ønsket av giveren. dem som har gitt penger har alltid ønsket å "se" barna har noe fra dem. ikke bare rene penger. slik er nå gamle damer;) så vi har brukt pengene slik giverne har ønsket. andre gaver har blitt satt på konto.

jeg synes ikke det er så galt jeg da. pengene ble jo brukt på barnet.

Skrevet

Ja selvfølgelig! Det er hennes penger og de skal spares!

Skrevet

Ja vi sparte alt.

Synes det er viktig at det blir likt mellom søsken, sånn at ikke alle pengene til førstemann går til utstyr, mens yngre søsken får beholde pengene.

Skrevet

Selvfølgelig står pengene sperret på barnas konto.Vi har da råd utenom til å skaffe dem nødvendigheter,det skal ikke taes fra dåpsgavene til barna.

En dåpsgave skal vare livet ut.

Vil dere også ta konfirmanten sine penger for å betale nødvendigheter?

Skrevet

De fikk ingen penger til dåpen.

Skrevet

Nei, grunnleggene utstyr som det forventes at norske barn har tas ikke av barnas egne penger. Det er foreldrenes ansvar å finansiere dette, ikke gjennom barnas gaver fra øvrig familie.

Skrevet

Signerer 22:08

Utstyr må en ta med i betraktning når en velger få barn.

Skrevet

Brukt og brukt og brukt, men har plenty med penger, så har bare vært litt lat og ikke fikset konto for henne enda, så skal sette inn så jeg i alle fall dekker det jeg har brukt;)

Skrevet

Av de vi fikk penger med fikk vi klar beskjed om at dette måtte brukes på ting småen måtte trenge når som helst. Farmor var veldig klar på at det måtte brukes til babygym, noe til en lekegrind og osv.. Men fikk MYE smykker og sånne minner.

Men jeg sparer inn igjen på en konto som småen skal få til 18års dagen med forbehold om at d brukes til leilighet, studier,lappen osv.

Skrevet

Kan låne av pengene, men betal tilbake. Er trossalt ungen deres som har fått pengene, ikke dere, og ungen skal vil ikke måtte betale for eget utstyr så ung?

Her blir pengene mini eventuelt får, satt på egen konto, også skal vi spare det vi kan hver mnd, og gi når ungen vår er 18, i håp om førerkort :)

Skrevet

Jeg har tenkt å støtte med penger til ulike anledninger likevel, og jeg syns det er teit at en ettåring har egen konto. Må bare få si det...

Det er like greit å bare opprette en konto senere og sette inn et større beløp, som allikevel kommer til å være større enn dåpspengene.

Men det betinger jo at mor og far ikke har gått kraftig på snørra økonomisk i mellomtida...

Skrevet

jeg satte inn noe av det småen fikk til dåpen. men kjøpte et fint ullpledd til henne som hun kan ha ut livet.

kjøpte og en sølvskje med gravert inn navn.

Jeg synes det er ok å bruke pengen om man skulle ønske seg noe mer til barnet.

Lillegutten vår som ble døpt nå for en uke sidenm fikk ikke så mye penger. Men vil kjøpe et fint skrin han kan ha smykker, slipsnåler, klokke, og mansjettknapper i oppgjennom årene. En langtidsinvistering. Og vil og se om jeg finner et fint ullpledd til han og. Ullpledd varer livet ut, om man tar vare på de.

Tanken er å finne et fint i lys blått/mørke blått. Jenten vår fikk et i store ruter dus rosa/gammel rosa/off white.

Skrevet

Ja, alt spares på egen konto.

Skrevet

Ja, vi har spart dem. Ser ikke noe galt i å bruke dem på utstyr, dersom man ikke har råd til å gjøre det på annen måte, men dersom man faktisk ikke trenger å bruke de pengene synes jeg vel kanskje ikke det er helt riktig å tappa barnets sparekonto, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...