Gå til innhold

Til deg som har fast jobb:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig å være alenemor sånn økonomisk sett? Ser for meg at det er stor overgang fra å være to om alle utgiftene til pluttselig å være alene. Selv om man får noen kroner ekstra hver måned. Liker å kjøpe kvalitetsklær til barna (mener da god kvalitet på utedresser o.l), og håper det lar seg gjøre fortsatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mye du tjener og hva eksen din tjener. Jeg har god lønn og eksen har vel grovt overbetalt (he, he..), så jeg sitter veldig godt i det. Har rekkehusleilighet med 3 soverom og god plass og har også en helt grei bil. I tillegg til alle faste utgifter sparer jeg litt over 6.000 i mnd og da har jeg igjen ca 8.000, som skal dekke mat, klær og "moro". Er det noe ekstra, sånn som vinterdresser o.l., så tar jeg litt av bufferkontoen min.

Jeg er heldig og er veldig takknemlig for det :)

Skrevet

når du er alene får du endel støtte.

-dobbelbarnetrygd

-barnebidrag

-barnetilsyn(om du har fast jobb,dekker 64% av regninga til barnepass)

-bostøtte

-skatteklasse 2

jeg er alene med 1barn med spesiellebehov,har fast jobb og tjener 300tusen i året,har boliglån på 800tusen,faste utgifter på 14500kr i mnd og 8000kr til sparing,klær,mat og andre ting.Jeg klarer fint å kjøpe ordentlig klær til mitt barn,spsielt yttertøy og sko må være ordentlig,om jeg vil at det skal vare mer enn en dag.

Skrevet

Får man virkelig støtte til barnetilsyn som dekker 64 % av regninga uansett hvor mye man tjener? Jeg tjener ca 370 000. Er isåfall en bekymring mindre :-) Er vel ikke alle som får bostøtte eller hva? Takk for at dere svarer :-)

Skrevet

Du får dekket 64% av regninga dersom du tjener mindre enn 6G (ca 450.000) og det gjør jo du, men vær obs på at denne stønaden gjør at barnebidraget fra far blir redusert. I mitt tilfelle fikk jeg 2500 kr i stønad, noe som reduserte bidraget med ca 1600 kr, altså satt jeg igjen med ca 900 kr mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...