Makko med to små gutter Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Vi kjøpte en vår/høst dress på salg i fjor til ca 700kr (usikker på om dette var 30 eller 50% av ordinær pris). Alt etter ca 10 gangers bruk går sømmen i rompa. - Denne fikser butikken etter litt mas... Men sømmene ble ikke tapet, slik at dressen etter det ikke lenger var vanntett i rompa. Har har brukt dressen lite, for det er jo mest regndress vær hele høsten her... Etter et par dagers bruk nå i vår ser jeg at foret holder på å løsne i kraven, -tenker ikke mer på det. Men etter yttligere noen dager har sømmen som går over kneet gått helt opp, og dressen har også begynt å rakne langs hele yttersiden av benet (ca 30cm) , -kun i sømmen. Dressen er på ingen måte slitt, det synes knapt at den har vært brukt. Butikken mener på sin side at det er 9-10mnd er for lang tid, og at jeg bare må regne med at en slik dress går i stykker. -For jeg kunne jo ha brukt den HELE vinteren for alt hun viste... Dressen passer jo ennå helt fint, og noe av grunnen til at jeg kjøper relativt dyre dresser er jo at jeg tenker lillebror kan arve litt... -Noen som veit hva slags rettigheter jeg egentlig har?
<3 mine søte små<3 Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 tror ikke dere får igjen på salgs varer... ofte står det på kvitteringene ( salgs varer byttes ikke.
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Ja.. bytterett er en ting, hvis du vil BYTTE varen mot en annen vare! Men når varen er ødelagt (om den er på salg eller ordinær pris) så har du like stor rett til å klage på varen. Men her spørs det jo hvor lang tid det tok før en klager også. Hvis jeg har forstått riktig:)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Dette har vel ikke noe med at salgsvarer ikke byttes. Det vil vel bare si at du ikke får byttet i noe annet aller evnt mot penger? Slik trodde jeg det var iallefall:) litt vanskelig når du har hatt dressen så lenge. Kan jo liksom ha rukket å bruke den endel som hun i butikken sa. Mulig du har rettigheter altså,men det vet ikke jeg. Uansett så lar du være å kjøpe en sånn dress en gang til siden den ble så fort ødelagt:( sånt er utrolig kjipt! Hvordan dress er dette?
Gulosten™ Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Ta direkte kontakt med produsenten, butikkene er ofte vrange. Trolldressen vår gikk opp i sømmen i rumpa, ble stort hull. Skrev mail direkte til Troll og fikk ny dress i posten
Makko med to små gutter Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. mai 2011 Tok kontakt med forbrukerrådet i dag, -man har 2års reklamasjonsrett på alt av klær, også på sømmer. Hun mener at jeg har en ennå sterkere sak siden dressen alt har vært på reparasjon.
olla Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Ja, siden dressen allerede har vært inne, så vet de jo at det har vært noe galt med den. Men hvor lenge er det siden den var inne til reparasjon?? (forøvrig morsomt når en ikke leser hele innlegget, jeg trodde det var snakk om en pen-dress, og forstod virkelig ingenting da du skrev de ikke hadde tapet den, slik at den ikke var vanntett.....lønner seg å lese alt...)
Gruffalo:-) Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Dette er da en reklamasjon. Når man kjøper en så dyr dress, på salg eller ikke, som rett og slett detter fra hverandre nesten uten at den er brukt så kan du med loven i hånda reklamere på dressen. Henvend deg til butikken å stå på krava! Ofte er butikkene lite villige til å ta inn reklamasjoner, for det blir litt merjobb på dem, men det er likeså jobben deres. Du får helt sikkert en ny dress!
2små,rosa&blå Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Hvilken dress er det snakk om? Vi hadde en HH dress med dette problemet. Fikk byttet hele dressen. Dette var på coop (:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå