Gå til innhold

Gjeldsordning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forskjell på å ha fått åpnet gjeldsforhandlinger og gjeldsordning. Kreditorene kan sette seg hardt i mot og i verste fall gå rettens vei for å stoppe det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til meg trekker de ingenting. har utbetalt ca 15000 i mnd

Skrevet

hvordan blir d hvis jeg får gjeldsordning nå, også flytter jeg og kjæresten min sammen? kommer dette til å gå utover han og hans økonomi på noen måte?

Skrevet

Det er du som har gjeld, så det eneste det vil gå utover han er at du har dårlig råd. Samtidig vil du ikke ha mulighet til å stifte ny gjeld i perioden slik at om dere har husdrøm, så må den vente.

Du vil ha en såkalt insolventanmerkning, dette er en "alvorlig" betalingsanmerkning som vil være tilgjengelig for selskap som kreditvurderer. Etter at denne anmerkningen er slettet (når perioden for gjeldsordning er over) kan det ta til å få bedre score ved kreditvurdering. Dette vil si at de fleste kreditopplysningsselskaper (Dun & Bradstreet, Experian og Lindorff Decision) scorer alle etter hvor høy risiko det er for at gjeld misligholdes. Lav, moderat og høy risiko. Det er mulig du vil ha sn score på høy i et par år etter gjeldsordningen er over. Anbefaler at du bruker tiden der på å betale alt i tide etter den er over slik at du ikke får nye inkassosaker som misligholdes. Det er fullt lov for inkassoselskapene å rapportere betalingsanmerkning for misligholdt betalingsavtale.

Inkassodama

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...