Gå til innhold

Hvilken barnevogn anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi begynner å få dårlig tid med barnevogn nå, og jeg tror vi har tittet på alt som er.

Først ønsket vi Emmaljunga City Cross med hardbag, men vi synes rett og slett at liggedelen blir for liten.

Også tittet vi på Brio Happy, men den er litt stor og tung igjen.

Etter mer titting fant vi en vogn som heter Basson Genua, og det skulle komme et nytt understell til den, så vi avventet. Nå har jeg tittet på det nye understellet og jeg klarer ikke å like det.

Simo sine vogner er for tunge synes jeg.

Det må være en duo eller kombivogn som har hardbag, 4 store gummihjul, er lett å klappe sammen, og så lett som mulig understell.

Det er også fordel om den ikke tar så alt for stor plass i bilen, da vi har hunder som fyller hele bagasjerommet fra før.

Tyngden på vogna har mye å si da jeg har svært dårlig rygg.

Noen som har noen forslag der ute? Eller har jeg alt for store krav tro? Det er ikke merket eller prisen vi har satt høyest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med bri go? Alle jeg kjenner som har denne vognen er kjempefornøyde, ikke er de så sinnsykt dyre heller;)

Skrevet

Beklager, jeg så først etter at jeg hadde postet svaret at du ville ha 4 store gummihjul...

Hilsen 20:05

Skrevet

Jeg har en Simo kombi og er veldig fornøyd med den. Den er romslig, har gode hjul som fungerer godt på landeveien vinterstid, er lett å klappe samme og er alt i alt en god vogn.

Men jeg tror kanskje ikke den vil passe for deg for den er ganske tung og tar endel plass i bilen.

Skriver dette bare for å si at du burde kanskje styre unna Simo

Skrevet

Har ikke den små hjul i fronten da?

Jeg går turer i terreng og må komme meg fram med vogna.

Skrevet

Jeg har brio happy duo vogn;) Syns ikke den vogna er så tung egentlig. Men det er uten tvil den BESTE vogna jeg noen gang har hatt og jeg har hatt en del vogner...Den er fantastisk og kjøre både på øde landeveier, grusveiger på is og slappsføre. Den er egentlig ikke så stor så den er super som shopping vogn også;))

Kunne ikke vært mere fornøyd;)

Skrevet

OTH..3hjuling da men funker i terreng,byn osv :D SUPER VOGN:D

Skrevet

basson vognene er ikke så tunge.. vi hadde en basson baby vogn til eldste jenta, 4 år siden.. og den var perfekt fordi den var så lett. tok ikke stor plass heller. å når baggen var ute brukte hun vogna til hun var over 3 år, så den var romslig og lang. aner ikke hvilken modell det var da, eller om de som er ute nå er så mye annerledes. men den har 4 store hjul og det er også viktig for meg. =)

hva var det med understellet du ikke likte?

Skrevet

Det nye understellet til Bosson har sånt teleskop håndtak i stedet for det man kan vippe på. Etter å ha prøvetrillet noen vogner foretrekker jeg håndtak man kan vippe.

Skrevet

Jeg har samme kriterier som deg og har falt på emmaljunga mondial duo med uniq et el annet alu understell =) De hjulene er suverene, lett å trille på all slags føre =)

Skrevet

MEn er ikke den svintung?

Skrevet

Me har citycross og er svært nøgde. Er det bagen de meiner vert for liten? citybagen er berre 4 cm kortare i innvendige mål enn Mondial og Edge, sjølv om den ser mykje mindre ut. Simo er vel ein del lengre. Me måtte byte til sportsdel lenge før bagen vart for liten, pga babyane ville opp og sjå. Største ved 5 mnd og minste ved 6. Bagen vart brukt til å ligge i til ca 7 - 8 mnd.

Skrevet

Elsker min Simo kombivogn. Den er litt stor og tung, men deilig å trille, stor plass til baby og evnt pose til kalde tider. Pluss at det er utrolig lett å bytte hvem vei babyen sitter når den blir større. Tror man kan få håndtak som man bare vipper over på den også!!

Skrevet

Hei!

Jeg har kun erfaring med Brio Happy og er superfornøyd. Synes det er rart at du synes den er for tung. Er vel av de lettere vognene? Ser kanskje tung ut fordi den er litt klassisk i formen, men den er ikke mer enn 13-14 kg mener jeg å huske. Det er ikke ille for en barnevogn. Den er også smalere enn f.eks trehjulingene og dønn solid. Har flydd mye med den og kun pakket den inn i plastposene til flyselskapene og den er fremdeles like stødig som da den var ny.

Skrevet

Jeg vil også anbefale CityCross med Citybag, den er heeeelt suuuper!!! VI fikk sommerbarn og brukte bagdelen helt til januar. Da byttet vi den ut med sportsdelen fordi Lille ville se litt av verden:))

Sportsdelen er super, og med de fine fotposene som følger med, så er den et fullverdig alternativ til Citybagen.

Vognen er veldig lett og lett og slå sammen og den er så god å trille at den slår alle vogner jeg har prøvd lett!

Skrevet

Basson Viking. Elsker den vogna. Minus; ren dypvogn, kan ikke justere håndtak (ikke problem for oss som er like høye) og tar stor plass i bil. Men minusene drukner i alt det positive!! Stor babybag, kjempestor liggestilling i vogna (92 cm!!), gode lufthjul, høy og robust. Har vært med på utallige skog og fjellturer og kommer frem der du ikke tror det går. 5 barn har brukt den og den har fått så røff behandling at den burde vært ødelagt etter alle sine barke turer. Brukt som søskenvogn også, da de har ligget ved siden av hverandre og sovet oppi. Eller sittet anføttes.

Men det var kanskje ikke slik vogn du var ute etter. Måtte bare reklamere litt for vogna mi :-)

Skrevet

Ikke så tung heller. Jeg bærer fint vogna opp trapper med barnet oppi.

Skrevet

Hva med Emmaljunga Edge Duo? Jeg har den og er kjempe fornøyd. Sittedelen er absolutt ikke for liten for min 16 mnd gamle jente. Den er en av de lengste vognene på markedet tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...