to+en til! Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Hva er spesielt når en venter gutt eller jente? Noen som vet?
LilleMalin Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Disse tegnene er vel bare myter, men hos meg har det vært kvalme (sterk og tidlig) og "spiss"mage under guttesvangerskapene, mens jeg med jenta hadde "jente"mage og var bare bittelitt kvalm.
mammaTkajaÅthea Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Jeg synes det er morsomt med sånne ting... Fosterlyden på jente over 150 fosterlyd på gutt over 130 Om du har fler barn kan du se dem i nakken hva den neste beibien blir.... Da må du se på den siste du fikk... vokser nakkehårene nedover i nakken som en spiss blir den neste beibien en gutt , og vokser det beint blir det jente... hehe eller var det omvendt... akkurat nå sto det stille angående den.... Har også hørt at du får kjønnene på barna dine akkurat som din egen mormor gjorde.... Min mormor fikk jente , jente, gutt- Jeg har ei jente, jente og venter gutt.... Morsomt... Den med naskkehårene stemmer også hos meg , husker bare ikke helt om det var beint eller spiss som va jente og gutt... Jeg har spissere mage denne gangen enn di andre gangene, men har vært like frisk , ikke kvalm i det hele tatt med noen av svangerskapene.... Men for all del, tror ikke så mye på det, men morsomt når det stemmer... Tok den med nakkehåret på pausen på jobb der vi satt 5 damer.... og da kunne jeg si om de hadde lillebrødre ellr lillesøster, og for å si det slik, jeg ante ikke om de hadde lillesøster eller lillebror, men det stemmte på alle sammen... 100% rett....
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Da jeg gikk med nr. 1 og nr. 2, var jeg mye kvalm(uten å kaste opp), hadde mye hodeverk og hadde massevis av ustyrlige hormoner!! ) Vi har to jenter... Nå får jentene en lillebror, og denne gang har jeg ikke merket NOE til svangerskapet annet enn at magen vokser. ) Så for min del var jeg dårlig med begge jentene og ikke dårlig i det hele tatt med gutten. Har faktisk, gjennom mine 3 svangerskap, ikke kastet opp en eneste gang! *bank i bordet*
Modern og fjerdemann Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Kvalme og formen på magen tror jeg er individuell....Jeg har to gutter og en jente. Magen var lik i alle tre svangerskapa. Og i motsetning til de andre damene her, har jeg ikke vært kvalm med guttene, men veldig med jenta.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 det med nakkehåret til søsken stemte sist her... storebror har nakkehår som går i en spiss og lillebror kom... Begge gangene har magen vært kulerund (spiss) Begge gangene kvalm og kastet opp i ny og ne... Denne gangen vet jeg ikke med magen enda (ikke stor nok) jeg er nesten ikke kvalm, ikke kastet opp noe (er bare kvalm sånn innimellom...men det er veldig lite-unntatt 3 dager i påska he he he) Lillebror har ikke den spissen på nakkehåret sitt som storebror har... I tillegg er det noe med at man kan se om det blir jente eller gutt ved å sjekke hvilken side pulsen er sterkest (den er visst ganske safe.......) Men vet ikke hvilken side som er hva enda... ei venninne skulle sjekke for meg =)))
hildis :) Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 veldig kalde føtter denne gangen, å jeg skal ha en gutt. jente sist å da var det ikke sånn. har også mere avlang mage den her gangen, men det skyldes sikkert andre ting. har heller ikke vært så kvalm denne gangen, med guttemagen min
to+en til! Skrevet 22. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 22. mai 2011 Artig! Da skal nakkehårene sjekkes når de kommer hjem igjen! Hehe! Her har jeg hittil et ganske likt svangerskap som med de to andre. Så det tyder kanskje på at det er gutt nr 3 som kommer? Eneste forskjellen er at denne gangen var kvalmen veldig intens når den kom, også ga den seg tidligere enn med de to andre.
BareMeg73 Skrevet 22. mai 2011 #9 Skrevet 22. mai 2011 Storebror har en spiss i nakken. Lillesøster kommer i juni... Så her er det jo motsatt da! Med storebror var jeg trett, denne gangen har jeg vært svimmel og kvalm men ikke kastet opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå