Gå til innhold

Hvor lang tid fra blødning til abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 11. Startet å blø fredags formiddag. Var til lege, men hun trodde ikke at det nødvendigvis var en abort. Var litt bedre trodde jeg når jeg kom til legen.

Etter det har det bare fortsatt å blø. Nå mer rødt enn først. På legevakta sier de at dersom jeg aborterer vil jeg merke at det kommer mer klumper ut.

Spørsmålet er om det finnes noen "fasit" på hvor fort det pleier å gå fra en starter å blø til en vet at det er en abort?

Og evt hvor mange dager en kan blø UTEN at det er en abort likevel?

Noen med erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hatt mye friskt blod på papiret og spottet rødt nå i seks uker, babyen har det fint. er 9+0.

så lenge du ikke har smerter og blør like mye som ved en vanlig mens er det ikke sikkert det er noen fare:)

Skrevet

Håper jeg kan svare deg selv om min historie ikke endte godt...

Jeg var i uke 11 ( 10+3 ca) , kom litt blod da jeg tørket meg en onsdagkveld. Så ingenting ( tror jeg) før kvelden etter, blod igjen.

På fredagen kom det hele tiden litt om morgenen, fikk legetime rundt middagstider hvor det ble konstantert SA ( legen har UL på kontoret). Gikk tilbake på jobb...

Helvetet startet dagen etter.. Ingen tvil overhodet om at det var abort! Veldige smerter, masse blod og så videre... Så i mitt tilfelle gikk det ca 3 dager før selve aborten skjedde.

Jeg tror nok og at så lenge du ikke har vondt og ikke de veldige mengdene blod så kan dette faktisk gå godt!!

Masse lykke til!

Skrevet

Jeg har foreløpig opplevd to varianter:

Første gangen begynte jeg å blø da jeg var 11+4. Fikk smerter dagen etter og fortsatte å blø. Sent om kvelden da jeg var 12+0 kom fosteret ut. Jeg blødde altså litt over tre døgn før det gikk galt, og hadde også smerter i mesteparten av den perioden.

Nå er jeg også gravid. Jeg blødde tidlig i svangerskapet hele dagen, kontinuerlig i nesten 7 uker. I den perioden hadde jeg også to store styrtblødninger. Etter det har jeg også hatt to styrtblødninger samt en mindre blødning. For halvannen uke siden var jeg på ordinær UL og alt så på det tidspunktet fint ut.

Skrevet

Jeg har opplevd en SA, og da bynnte jeg og blø ca kl 15 på dagen, ganske samme mengde som ved vanlig menstrasjon, og rundt 22-23 på kvelden var jeg på legevakta og fikk konstantert ved urinprøve at det ikke var nå liv i magen. Trengte ikke nå utskrapning da de mente "alt" hadde kommet ut. Fikk noen tbl, K-vitamin, for å stoppe blødningen. Fikk så dra hjem igjen noen timer senere. (på den betingelsen at samboeren min holdt seg våken på natta og så til meg, at jeg ikke ble blek el lignende pga blødningene) Blødde i ett døgn,halvannet etterpå, men det var ikke store mengdene, før d så stoppet helt opp.

Jeg opplevde INGEN smerter!! Ikke menssmerter engang, så tror d er veldig forskjellig fra pers til pers/gang til gang når det gjelder akkurat det!!

Jeg var 4-6 uker gravid da, kan hende det har noe å si.

Håper på det beste for din del, og ønsker deg lykke til!! :)

Skrevet

Magesmertene kom i går kveld/natt så regner med dette svangerskapet er forbi :(

Har snakka med vaktlege og venter på tid til ultralyd. Regner med jeg må vente til i morgen....

Skrevet

Huff, stakkars deg! Jeg hadde en ma i uke 11 for 7 uker siden. Jeg spottet litt brunt og på ul samme dag oppdaget de at fosteret hadde vært dødt i to til tre uker:(

Hvordan har det gått mht ul idag? Håper alt ordner seg for deg og spiren i magen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...