Gå til innhold

Automatisk endring av barnebidraget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk idag brev fra nav om at bidraget vil bli endret fra 1 juli. Men så så jeg at det var en del som ikke stemte i forhold til hva de la til grunn.

Blant annet står det at barnefar ikke deler bolig med en annen voksen og at han har ett barn boende hos seg. Det stemmer at hans barn med sin samboer bor der, men samboeren bor jo også der. De har bodd sammen i 5 år.

På min inntekt stod det inntekten jeg hadde når jeg jobbet, nå er jeg student(har da kun støtte fra lånekassa)+ at det stod at jeg mottok stønad til barnetilsyn, noe jeg ikke gjør lenger og at jeg får utvidet barnetrygd, noe jeg heller ikke får lenger. Jeg får det vanlige på 970 kr.

Tror dere at dette vil ha noe endring på bidraget? For endringen må jo være på mer enn 10 eller 12 % for at det skal bli endret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, dette har mye å bety. Det bør opplyses at han har samboer.

Skrevet

Hvis du studerer skal bidraget være høyere, og de skal også legge din evnt manns inntekt til grunn.

Du må sende en klage, og legge ved dokumentasjon på at du ikke jobber.

Skrevet

Oki så både min samboer og hans samboers inntekt virker inn på bidraget? Det var nytt for meg. Men jeg har opplyst nav at jeg har samboer så det vet de. Men det har tydligvis ikke barnefar gjort. Tror ikke inntekten til hans samboer har noe å si, men det står jo at han bor alene med et barn(altså deres fellesbarn) og det blir jo litt feil.

H.I

Skrevet

Nei, bare hvis du er gift :) Derav ordet "mann" :)

Skrevet

Jeg er gift på ny, men det har ingen betydning for bidraget jeg mottar. Han har ingen plikt til å forsørge mine barn. Får akkurat det samme som før.

Skrevet

Oki, jeg trodde at kun mors og fars inntekt hadde noe å si, for steforeldre har vel ikke noe økonomisk ansvar eller? Barnefar giftet seg med samboeren ifjor så det er rart at ikke nav har skjekket dette med folkeregisteret. Føler det blir så dumt å sladre osv. Men jeg kommer til å si fra om at min inntekt ikke stemmer.

H.I

Skrevet

Du må gi nav fakta vedrørerende din situasjon og barnefars situasjon....

om du ikke gjør det så er du jo bare dum.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...