Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Hater å være gravid:( 23 uker, gleder meg ikke i det hele tatt, synes babyen er bare i veien akkurat nå ang jobb osv. Legger på meg, ser bare tjukkere ut og savner å drikke vin og kunne være meg selv.. Orker ikke 4 mnd til men hva kan jeg gjøre..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Jeg liker heller ikke å gå gravid. Har ikke så mye med at jeg ikke kan drikke vin eller at kroppen føles tykk. Men det er noe med den kulen på mage allikevel. Det er bare ikke så komfortabelt, og den indre urfølelsen har jeg aldri følt. Det beste med å gå gravid er jo at det kommer en baby til slutt:)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 har lyst til å kunne glede meg over å være gravid, men jeg klarer det ikke.. Fælt men gleder meg kun til å ha ungen ute.... Vet ikke om jeg gleder meg til å ha en til unge i huset... Fortalte dette tl sambo han ble sur...
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Det blir veldig koselig når barnet kommer. Og dere vil få det fint. Men man skal jammen få lov til å si at man gleder seg til "heveprosessen" er over. Det er tungt å gå gravid - fysisk og psykisk - og det er ikke alltid lett å se hvilken glede som kommer etter.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Hva kan jeg gjøre? Jeg orker ikke å gå ut med mine venniner, orker ingenting vil helst bare sove meg gjennom svangerskapet....Invitert på middag ikveld men vil bare helst avlyse.. Kommer til å få høre "oioi så stor du har blitt".. Sitte og drikke cola mens alle nyter vin og koser seg.. Mens jeg sitter der tjukk og deppa..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Jeg er redd for å si det, eller tenke tanken din HI.... Føler at jeg kan bli straffa for det, ved at det skjer noe med barnet... Men må innrømme at det er tungt å gå gravid. Er ikke ekstremt plaga av kvalme. Men den er der hele tiden. Er gravid med nr 2 nå, og har fått vondt i bekkenet gankse tidlig. Føler meg helt elendig hver morgen og kveld. Mangler overskudd til å finne på ting med barnet jeg har fra før. Fikk fødselsdepresjon sist gang, så dette er også noe jeg går å tenker litt på. Er veldig bestemt på at ting ikke skal bli sånn denne gangen. Men.... jeg vet at det blir veldig slitsomt når barnet kommer. Om 6 måndener... sukk!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 herregud da, bli deppa fordi du ikke kan drikke vin? dt var jammen meg svakt altså! og det finnes MANGE gode viner uten alkohol!!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #8 Skrevet 21. mai 2011 Det er da vel en ærlig sak at hun savner å drikke vin. Noen koser seg veldig med et glass vin og blir avslappa og fornøyd av det. Jeg føler meg stort sett så uggen, at det er noe av det som frister minst. Men jeg kommer sikkert til å kose meg veldig om 1,5 år. En god middag, et glass rødvin og en røyk : )
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #9 Skrevet 21. mai 2011 åååå jeg vet akkurat hvordan du har det!!!! Da jeg gikk gravid første gangen hadde jeg de samme tankene/følelsene som du har:) Ville bare være inne og sove! HATET å gå ut, ikke kunne ta meg et glass vin, det å kle seg var pyyyton,,, da jeg aldri hadde noe jeg følte meg "vell" i!! Og d å snakke om det var iallefall ikke akutelt for da jeg prøvde fikk jeg bare svar som "men tenk så perfekt alt blir når beibien kommer"! Jeg, som deg, gledet meg heller ikke spesielt til denne beibien skulle komme. Selvfølgelig var noen dager lettere enn andre, men tankene på første svangerskap er stort sett negative:) Alt ble faktisk bedre da beibien kom:) tro det eller ei:) Kiloene rant av, vin drikkingen glemte jeg faktisk helt og beibien var nyyydelig og snill så barseltiden var fantastisk:) Hyyyl grein da jeg fant ut at jeg var gravid 2 gang,,, tenkte at dette svangerskapet ville bli likt det første. Men det ble det ikke:) Hadde også her deppedager, men alt i alt en helt annen opplevelse:)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #10 Skrevet 21. mai 2011 Hater også å være gravid. Kan faktisk ikke komme på en eneste positiv ting med det. Er nå 26 uker med nr 2 og forhåpentligvis blir dette den siste. Så nå har jeg nedtelling til jeg er ferdig for evig og alltid! Jippi!!!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #11 Skrevet 21. mai 2011 Kan ikke si meg enig her. Jeg har fire herlig barn og har følt meg glad og lykkelig fra dag en.flott å gå GRAVIG ,følte meg vakker og utstrålet det.. Vente på noe som er så fantastisk som å få et barn.Det er en glede.Noen plager på slutten er jo såndt som følger med. Det å være gravid er ingen sykdom!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #12 Skrevet 21. mai 2011 Jeg hater å være gravid. Jeg har aldri sett på graviditet som en sykdom, har aldri vært sykmeldt under graviditeten. Dette har først og fremst med mine egen følelser å gjøre. Ikke de fysiske plagene selv om de også er med og påvirker i negativ retning. Men jeg trives rett og slett ikke med meg selv og min egen kropp. Det er vel ikke så vanskelig å forstå det?
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #13 Skrevet 21. mai 2011 For meg er det ikke som å være syk i det hele tatt. Men det irritererer meg grenseløst at MAN SKAL VÆRE LYKKELIG når man er gravid...! Jeg liker bare ikke å være gravid, det er kjedelig og det er noe hærk.... Orker ikke å gå ut ikvel blir hjemme, siste jeg trenger nå er sure dib damer også.. HI
eigerøy Skrevet 21. mai 2011 #14 Skrevet 21. mai 2011 Endelig noen som har det som meg! 26 uker inn i 4. svangerskap kan jeg ikke fatte at jeg gjør dette igjen! Føler meg som en flodhest, og det hjelper ikke med alle kommentarene som følger med heller. Humøret er helt aldeles på viddene, er positiv og blid på jobb, men blir et troll i det jeg trør over dørterskelen hjemme. Stakkars menneskene jeg deler hus med. Likevel bør det vell være litt forståelse å hente fra mann og barn (to av de er store), men neida, i stedet for å gi meg litt ekstra omsorg og bry deg litt, blir det krangel og diskusjoner og kritikk over hvor sur jeg er! Håper å kunne jobbe lenge, for det er den eneste plassen jeg fungerer greit nå! At det skal være så vanskelig å forstå at det følger frustrasjon med når kroppen "overtas" av et lite barn og hormoner som sammen med bekkenplager, dårlig søvn og brystbrann gjør meg ganske så satt ut til tider! Grrr... men etter å ha fått 3 barn vet jeg at når fødselen er over og hormonene stabiliserer seg, kommer lykken og gleden over å ha fått enda et barn, og mann og unger gleder seg de også. Håper og ønsker at de siste 3 mnd skal gå fort og at sommeren ikke blir altfor varm
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #15 Skrevet 21. mai 2011 Hva er det med dette "det er ingen sykdom å være gravid?" Er det noen som påstår at graviditet er en sykdom, ettersom jeg leser/hører dette hele tiden? Alle med vett nok til å klare å formere seg vet vel at graviditet ikke er en sykdom? Det følger riktignok en del sykdomsSYMPTOMER ved det å være gravid. Som for eksempel ekstrem kvalme og bekkenløsning. Og det må da være greit å klage over dette uten å bli beskyldt for å tro noe så dumt som at graviditet er en sykdom!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #16 Skrevet 21. mai 2011 Jeg også! Fint at man kan få det ut! Kiloene renner på selv om jeg spiser forsiktig, jeg er vant med et svært aktivt liv der jeg er mye ute i friluft. Går vanligvis turer og trener med hunden flere ganger i uken, og nå sitter jeg her med bekkeløsning og må ha krykker for å komme meg rundt i en 100 - 200 meters radius fra huset. Vin og festing klarer jeg meg fint uten, men gud og fader jeg hater å ikke kunne være i bevegelse. Nå er vi på fjellet, og jeg støkk inne i hytta... JEG HATER DET: Verste er jo at bekkenløsningen gir seg jo faen ikke etter fødsel heller, må holde meg i ro i fire til seks uker dvs at jeg ikke kan være aktiv før i september og det føles som en evighet!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #17 Skrevet 21. mai 2011 *REKKER OPP HÅNDA* Jeg vet nøyaktig hva du mener og er helt enig. Spesielt kjipt hvis du er den eneste i 'gjengen' som er gravid eller har barn. Men det går seg til, det óg.. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å holde ut og gjøre det beste ut av det.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. mai 2011 #18 Skrevet 21. mai 2011 Jeg hater også å gå gravid . Er 2 gangs gravid (har vært gravid 5 ganger mellom 1 og 2 men mistet ). Jeg hater usikkerheten om dette går bra denne gangen . Jeg hater å legge livet mitt på vent . Ikke kunne drikke en god vin , ta seg en røyk , dra på ferie , ikke spise det jeg vil . Jeg hater å ta sprøyter i magen hver dag . Jeg skjønner ikke hva folk mener når de sier at graviditet ikke er en sykdom , nei det er kanskje ikke en sykdom, men man kan bli veldig syk av det ! Jeg feks har fatt svangerskapsdiabetes og må ta medisiner for dette . I værste fall kan man faktisk dø av svangeskapsforgifting , blodpropp ol.. Jeg skjønner heller ikke dette med å være så martyr å ikke sykemelde seg om man trenger det . Tror du at jobben takker deg senere ? Heldigvis har jeg bare 7 uker igjen og jeg gleder meg til lillebror kommer ,men gleder meg enda mer til han blir 6-8 mnd ,for jeg liker ikke barselperioden heller pga masse plager , kolikk, jeg er livredd for krybbedød , slapper litt mer av når de blir litt større . Så du er ikke alene hi
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #19 Skrevet 21. mai 2011 Du hater å være gravid fordi du ser tjukk ut og ikke kan drikke? Og fordi du synes det er kjedelig? Sorry, ingen forståelse fra meg. Da skulle du heller tatt abort da vet du, hvis du hater gravid og ikke vil ha barn. Eller, ikke bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #20 Skrevet 21. mai 2011 åååh.. det er akkurat som jeg føler det. jeg er 3 gangs nå, og eldste er 4,5 og yngste 2,5.. nå har jeg fått bekkenløsning og blir sittende i ro hele dagen nærmest fordi det er så vondt å bevege seg.. mannen må ha en konstant påminnelse om at jeg sliter med det også tyligvism så det blir jeg også lei av. jeg føler meg feit og oppblåst, har ingen klær som passer.. gidder ikke bruke penger på nye mammklær, og de fra forrige gang er for store...enda... jeg sluttet med røyk på dagen jeg fant ut at jeg var gravid, men fy fankern hvor jeg har lyst på en blås... å ikke minst et glass vin.. kan klare meg uten vinen, men røyken... gleder meg til å trøkke ut denne ungen så jeg kan ta meg et glass vin og en røyk igjen.. til jul.. hehe.. lenge til jo.. er i uke 18 nå.. tiden går så treigt.. jeg føler meg alltid så stygg og usexy når jeg er gravid, og jeg liker ikke den følelsen.. !!! la tiden gå fortere..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #21 Skrevet 21. mai 2011 jaggu være glad du er gravid,!!!!! jeg blir d tydlivis IKKE,. legger på deg, blir tjukkere, herregud, hva trodde du skjedde når man ble gravid?? skjep deg
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 21. mai 2011 #22 Skrevet 21. mai 2011 Hvorfor skal vi skjerpe oss ? Vi kan ikke noe for at du ikke blir gravid . Jeg har en søster som ikke kan få barn, men jeg kan ikke la vær å bli gravid pga at jeg syns synd på henne! Om jeg vil klage så klager jeg! Kan ikke gå rundt å tenke på alle andre hele tiden... Blir det samme som å si at man skal spise opp maten sin pga alle de sultene barna i Afrika . Hva hjelper det barna i Afrika? De er fortsatt sultene og jeg er alt for mett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå