Rødhette <309+<312 Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 Jeg er veldig klar for et barn til nå som lillegutt snart er 2år, men problemet er at jeg ikke har fast jobb endå. Jeg har nettopp begyynt i ny jobb, der jeg har 3mnd vikariat først med mulighet for fast ansettelse. Sjefen har sagt at de ansetter nye i jobben fast etter mellom 3-6mnd i jobben.Så detvil si at jeg ikke får fast før jul i verste fall. Men jeg vil virkelig prøve og bli gravid nå vil ikke ha så langt mellom barna, er ikke sikkert det klaffer på første forsøk heller, Vi tenkte i første omgang og vente til etter sommeren for å se om dt blir fast jobb da, men jeg får også så dårlig samvittighet ovenfor for jobben, hvis jeg blir gravid rett etter fast ansettelse.. huff, hva syns dere? :-)
Ksenia & Anjem Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Jeg ville ventet til jeg hadde fast jobb.
Miss Snow Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Jeg ville ha venta, selv om det er vanskelig. Jeg hadde ikke fast jobb da jeg ble gravid, fikk ingen ny jobb da vikariatet mitt var ferdig fordi jeg var ærlig om det, og brukte så mye tid og krefter på pengebekymringer under svangerskapet og lovte meg selv at jeg skulle ha fast jobb før nestemann!
Gjest overlord Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 Ville ventet til jeg fikk fast jobb. Dårlig samvittighet for jobben hadde jeg ikke ofret en tanke.
Rødhette <309+<312 Skrevet 21. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 21. mai 2011 Takk for svar :-) Vi venter nok til jeg har fast jobb ja, men det er tungt når jeg vil bli gravid nå! :-) Føler alle får barn nummer 2 eller 3 nå, ;-)
Underveis --> Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Har samme opplevelse som Miss Snow! Er utrolig belastende å gå brorparten av svangerskapet, og for min del også hele foreldrepermisjonen, uten å vite om du har inntekt etterpå! Det ordnet seg mirakuløst for min del :-)
Lemonia Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Jeg ville ventet til fast jobb og jeg ville heller ikke hatt dårlig samvittighet overfor jobben. For det første er dette noe de må regne med når de velger å ansette kvinner i fruktbar alder. For det andre er det ikke som om du forsvinner fra jobben for godt. Forhåpentligvis er du så frisk at du kan jobbe fram til permisjonen og så er jo de fleste hjemme maks den tiden de har betalt permisjon, gjerne kortere siden de fleste deler permisjonen mellom seg og mannen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå