Gå til innhold

Barna har skikkelig "sutre"-dag idag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 4 år siden hunden de vokste opp med døde.. og 21 mai hvert år orker de ikke en eneste ting..

Tips til å få de "med" på noe? Ta de med på kino? Er litt blank.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer med bikkja og alt det der.. men ærlig talt, er det ikke du som kjenner unga dine best og vet hva de liker å gjøre?

Ganske rart å gå inn på et forum på nettet for å spørre hva ungene dine liker å gjøre når de sørger over den døde bikkja..

Skrevet

Jeg er altså, som sagt helt blank idag.

spurte ikke hva ungene mine likte å gjøre her, det ser vel du og.

hi.

Skrevet

Send dem ut og la dem finne på noe selv. Be dem ta seg sammen.

Ellers er lørdagen en fin dag å få dem til å rydde og vaske rommet sitt og ellers ta en runde hagearbeideller liknende. Om hunden døde i går kunne jeg forstått at du ville hjelpe dem litt på vei, men etter 4 år er det på tide å slutte å dulle med dem.

Skrevet

Det er 4 år siden. Kanskje på tide å komme seg videre?

Skrevet

Synes du får sutresvar tilbake, sikkert fra folk som ikke har hatt hund. Unger forholder seg ikke til år når det gjelder sorg.

Finne på noe kos sammen er jo stas. Hvorfor ikke gå på kino som du selv nevner?

Skrevet

enten er barna såpass store at de kan lese datoer og huske en dato, da er de også store nok til å få beskjed om at de ikke kan sitte og sture hele dagen bare fordi bikkja er dau. Tenk på reaksjonen når bestemor tar natta?

Eller så minner dere foreldre dem på at dette var dagen da passopp døde og at det er trust. Og hvis de reagerer slik, så er dere jo dumme som hakka møkk når dere minner dem på dette hvert år.

Gi dem litt realitetessjekk. Dyr dør, det er trist, men ikke noe man skal gå å knuge på i mange år.

Skrevet

Enig med 12.15, selv om jeg ikke ville ordlagt meg så kvasst ;-)

Skrevet

hehehe..måtte le litt av kommentaren: "Tenk når bestemor tar natta..." :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...