Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #1 Skrevet 21. mai 2011 ...får dere gjort noe særlig i huset på dagtid når bebisen er våken? Syns det bare blir vanskeligere og vanskeligere når man må passe på hele tiden. Og ikke er de max tålmodige heller... Lurene hun har i løpet av dagen er hellige for mor Ingen husarbeid da nemlig
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #2 Skrevet 21. mai 2011 Syns det er vanskelig, for han blir så sutrete med en gang jeg reiser meg for å gjøre noe! Når han er i godt humør krabber han etter og syns det er utrolig spennende å utforske huset Luren hans er hellig for meg også! Da er det mamma-pause med kaffi og internett
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #3 Skrevet 21. mai 2011 Tjaa, det er minimalt.. Om hun er veldig opptatt med en leke så får jeg kanskje gjort litt 5 minutter. Hun er i den verste separasjonsangst tiden der hun skriker bare jeg går en tur på kjøkkenet uten henne. Og med mindre hun sover ute så får jeg heller ikke gjort noe, hun er så var for lyder og våkner. My bad det da, prøver å ha Tv/radio på mens hun sover slik at jeg kan få gjort noe. Det fungerer av og til. Nå skal vi være mest mulig ute, så håper på minst mulig rot ettersom jeg ikke har noen mann jeg kan elte hjem for å rydde;) hehe
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #4 Skrevet 21. mai 2011 ganske vanskelig frem til hun begynte å gå. Startet med dette rundt 1årsdagen, og da ble det MYE lettere! Hvis hun ikke er trøtt da- da skal hun bæres, og jeg har ikke flere enn to armer. Beste er å la henne være med på husarbeidet, tar litt lengre tid, men hun syns det er gøy! Som å ta inn og ut ta av vaskemaskinen, ta ut skjeer fra oppvaskmaskinen, ta opp et og et klesplagg fra kurven når jeg henger opp tøy:)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #5 Skrevet 21. mai 2011 Nå har min lille blitt 1,5 år, og må ærlig si at ALT er enklere da... bortsett fra raserianfallene kanskje;) Uansett, jeg får gjort stort sett alt jeg vil av husarbeid nå, da frøkna synes det er helt greit å leke litt alene eller hjelpe meg. Ting går kanskje ikke så fort, men ikke noe problem å støvsuge gulvet med henne løpende rundt (selv om jeg innimellom må skru av for å enten hente henne ned fra vinduskarmen eller hjelpe henne å få på en sokk på dokken). Så ha tålmodighet, det blir bare bedre og bedre;)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #6 Skrevet 21. mai 2011 Jeg får gjort en del om han er på rett humør.. Noen dager er det helt greit for han å leke mye alene, mens andre sutrer han bare jeg reiser meg vekk fra han. Eneste jeg ikke får gjort er å støvsuge da.. :-S livredd støvsugeren, og bare griner når den er på.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #7 Skrevet 21. mai 2011 Jeg får gjort det jeg skal siden jeg er så heldig å ha en tålmodig og rolig gutt. Han kan leke alene i lang tid mens mamma vasker og rydder:) Er ikke sikkert det blir like lett når han begynner å gå..
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #8 Skrevet 21. mai 2011 Jeg gjør alt når hun sover (30 til 60 min i løpet av dagen) Ellers så er huset rimelig barnesikret og hun er flink til å underholde seg selv så jeg løper ikke etter henne hele tiden. Jeg har det mye mer strøkent nå enn da jeg jobbet, for å si det sånn
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #9 Skrevet 21. mai 2011 Njæ, hun har veldig lyst til å hjelpe meg å vaske f.eks toalettet. Så det er ikke noe å gjøre på badet når hun er våken. Hun er veldig selvstendig, så hun farter rundt over alt, uten å måtte være på meg hele tiden. Men har hentet henne ned fra stuebord og spisestuebord X antall ganger! Hun klatrer som bare det, så jeg velger å vente til hun er lagt. Men hun elsker at jeg støvsuger, for da sitter hun oppå:-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #10 Skrevet 21. mai 2011 Min var også veldig uselvstendig på den alderen og helt avhengig av mamma eller pappa. Men det er ikke lenge til du kan ta med barnet ditt på husarbeid. Gutten vår er nå 1,5 og har lenge hjulpet oss med masse husarbeid. Han elsker å gjøre det vi gjør: legge klær i vaskemaskina, ta ut av oppvaskmaskina, dekke på bordet, være med og lage mat osv. Så her har husarbeid blitt god underholdning!
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #11 Skrevet 21. mai 2011 he he jeg har en på 10 mnd. ALT husarbeid blir utsatt til kvelden da han er lagt. Han krever mye oppmerksomhet.. Jeg er en sliten alenemamma :-) Og elsker å være mamma :-)
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #12 Skrevet 21. mai 2011 Får gjort ganske mye og hun syns det er morsomt å "hjelpe til".
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #13 Skrevet 21. mai 2011 Jeg prøver å gjøre litt innimellom, men jeg må si at jeg har ikke samvittighet til å sitte og "kose" meg foran pc'en med huset seende ut som et bombenedslag. Så når mini sovner prøver jeg å få unnagjort oppvask, husvask, støvtørk, meg selv osv, og hvis jeg så får tid, er kosetid med pc'en veldig kjærkommen (og som dere ser, fikk jeg tid i dag :-)).
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #14 Skrevet 21. mai 2011 Ikke mye det nei. Får støvsugd mens hun sitter i stolen og tatt ut/inn av oppvasmaskinen innimellom. Middag forbereder jeg når hun sover så det er bare enkle ting igjen. Hiver klær inn i vaskemaskin og tørketrommel innimellom,men alt er jo akompagnert av sutring og skriking etter mamma.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #15 Skrevet 21. mai 2011 Ikke mye det nei. Får støvsugd mens hun sitter i stolen og tatt ut/inn av oppvasmaskinen innimellom. Middag forbereder jeg når hun sover så det er bare enkle ting igjen. Hiver klær inn i vaskemaskin og tørketrommel innimellom,men alt er jo akompagnert av sutring og skriking etter mamma.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2011 #16 Skrevet 21. mai 2011 Jeg gjør helst husarbeid når barnet er våkent. Da blir hun med for å brøle til støvsugeren, undersøker skuffene og skapene eller hjelper til å rydde (rote). Hvis jeg setter meg ned i sofaen for å gå på internett mens hun er våken så kommer hun for å sabotere det. Derfor er internett-tiden min mens hun sover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå