Gå til innhold

"Plager" i barseltiden (6 uker etter fødsel)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er nå straks 4 uker. Siden 17 mai har jeg hatt magevondt, noe veldig, som knip/luft/forstoppelse - men det er ikke det. Blir verre utover kvelden, særlig hvis jeg har spist på kvelden. Blør ennå, for 3 dager siden begynte jeg blø masse igjen, etter noen dager med mindre blødning.

Noen som har hatt slike smerter i barseltiden? Er det musklene som jobber med å restituere seg etter svangerskapet? Det er nok iallefall ikke rester av morkake innvendig, for den kom ut hel og fin.

Håper på svar, enten får jeg ringe legen min til mandag eller så kan jeg håpe dette er kortvarig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man har en slags etterblødning, altså man slutter å blø (nesten), og får en ny blødning igjen, det er helt normalt. Jeg hadde også en del mageknip, skikkelig vondt, regner med det er muskler og sånt som restituerer seg ja. Men ring legen på mandag om du har hatt det hver dag og det ikke blir bedre, alltid greit å sjekke ;-)

Skrevet

Jeg tror det er normalt iom at det har gått såpass lang tid siden fødsel, men jeg forteller min historie likevel.

De første dagene etter fødsel var alt normalt, ingen smerter, blødde lite/normalt, men så PANG på dag 6 begynnte jeg å styrtblø masse friskt blod, jeg besvimte to ganger av smerte og/eller blodtap. Heldigvis måtte jeg på sykehuset for å ta føllingtesten på mini og jordmor så det var noe galt med meg med en gang. Jeg måtte da inn til UL og der så de at jeg hadde morkakerester igjen som jeg fikk utdrivningspiller (satte i gang nye veer) for. Disse fikk jeg ta hjemme, og jeg trodde de funket. Tre dager etter det igjen begynnte de samme smertene og styrtblødningen og da måtte jeg legges inn for utskapning.

Jeg vet ikke hvor høy smerteterskel du har, min er veldig høy og dette var hundre ganger værre enn fødselen. Jeg forteller deg det ikke fordi jeg tror det er det som feiler deg, men kanskje det er greit å være føre var? Dersom det er morkakerester så kan man tross alt bli steril

Skrevet

Selv om morkaken kom ut hel og fin kan det likevel være hinnerester som kommer ut. Fødte selv for 4 uker siden og min morkake var også ganske fin og hel, men har kommet litt små hinnerester, de første dagene/første uken noe jordmor sa var normalt så lenge det ikke er snakk om store koaguleringer. Fikk også beskjed om at det er normalt å få en større blødninger ca 12-14 dager etter fødsel. Dersom du har store smerter og får større blødninger ville jeg tatt kontakt med lege/barsel for å høre.

Skrevet

Tusen takk for svar! Ja, det kan være hinnerester som en nevner her, fikk ut en uke etter fødsel en stooor koagelklump også... Ringer legen min mandag om jeg ikke er bedre... Men lurer på om det er muskulært altså. Har ikke vondt nå, vært ute og gått en liten tur og greier. typisk at det kommer på kvelden om det er muskulært, når man har gjort litt og brukt musklene. Og jeg sitter ikke akkurat på latsiden... Klipte gress igår, luket og bar rundt på ting ute. Tar det mer med ro idag, så får jeg se om det er noe mønster ;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...