Gå til innhold

hemoroider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått en 7-8 ekle hemoroiderkuler og trenger hjelp.

Så da trenger jeg svar ifra dere som har fått hemoroider i forbindelse med graviditet / fødsel.

Hvordan har dere fått bukt med plagene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg hjalp det (selvom de ikke ble helt borte, men nærmest helt) å dusje med Dr Greve hver dag og smøre med Alcos Anal flere ganger daglig, gjerne etter hvert dobesøk. Alcos anal kan du også bruke i graviditeten.

Skrevet

Min gikk plutselig bort av seg selv 7 år etter fødselen! Men nå har jeg en liten sånn hud klump i stedet for, det er ingen følelse i den så jeg har vurdert å prøve å fjerne den på egenhånd :P

Skrevet

Jeg har hatt hemoroider i mange år, men har egentlig aldri gjort noe særig med de. De blir noe forverret under svangerskap, så før første fødsel behandlet jeg med Alcos Anal de siste ukene, uten at det hjalp noe særlig. De ble mange ganger verre etter fødsel, og at jeg slet med veldig hard mage gjorde det ikke bedre. De første ukene hadde jeg en del vondt, og det var et mareritt å gå på do. Jeg tok Duphalac for å liksom holde magen i gang, men siden jeg ikke tåler laktose gjorde den bare vondt verre. Jeg tok i tillegg jern som også gjør magen hard.

Nå har jeg nettopp født igjen, ble plaget i denne graviditeten også, men gjorde ikke noe med de denne gang. Bortsett fra å smøre på litt honning(kjerringråd) en ukes tid, men det var sånn kliss at jeg ga meg på det etter en knapp uke, men jeg tror det ikke hjalp litt allikevel.

De kom i hopetall etter fødselen denne gang også. Men klok av skade gikk jeg mye mer inn for å holde avføringen løs, og løsningen ble å spise lakris(båter), et par poser i uka, samt litt svisker. Det har hjulpet, jeg har faktisk hatt løs avføring hele tiden etter fødsel, og det har ikke vært noe problem å gå på do.

Merket de selvsagt litt når jeg satt, de første dagene etter fødsel. Men etterhvert har de gått tilbake av seg selv. Og nå en mnd etter, merker jeg de knapt.

Så hold avføringen løs, er mitt beste råd!

Skrevet

Alcos Anal er mitt beste tips, hadde selv en hemoroide i 2 dager, smurte med AA og det gikk hull på den, effektivt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...