Gå til innhold

Når blir jentenes hår litt mer "flettbart"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på vel 1,5 år som har ganske mye og langt hår for alderen. Jeg har stusset henne en gang, men det rekker likevel god nedpå skulerbladene når det er vått. Tørt ligger det litt forbi skuldrene pga store bølger/krøller nederst. "Problemet" er at det enda er så veldig babyglatt og enda ikke så fyldig som på større barn, og så kommer det tidvis i veien. F.eks når vi skal spise ute og det blåser litt. Jeg pleier å sette en hårspenne i ene siden for å få vekk luggen, eller et lite strikk. Hun godtar ikke musefletter og hestehale, jeg tror kanskje det er fordi det strammer sånn? Men fletter godtar hun. Problemet er at jeg får det ikke til! De blir bare løse og sklir ut innen en halvtime. Nå har jeg gitt opp egentlig. Når kan jeg forvente at flettene holder seg mer på plass? Og er det noen teknikker som kanskje holder dem mer på plass alt nå? Nå fletter jeg bare vanlig, eller pariserfletter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Prøv å ha i litt balsam når du fletter det :)

Mine jenter hadde masse og langt hår når de var så små men jeg husker ikke at jeg hadde dette problemet da de hadde tykt hår fra de var født (mistet ikke hår)

Skrevet

Du kan bare fukte det litt før du fletter det. Da blir håret mer samlet og ikke så glatt.

Jeg har to jenter som nå er 3 og snart 6 år og ingen av de liker å ha noe i håret. Så i stede for å "krangle"mer om det har jeg klippet de. Jenter trenger ikke alltid å ha langt hår.

Skrevet

Ja, vått hår var ikke så dumt, det kan jeg forsøke :)

Hun her liker å ha ting i håret, og kommer selv med børste og hårspenner og sånt til meg som jeg skal ta i. Tror hun føler seg fin da. Og hun sitter helt stille når jeg fletter henne. Det er bare musefletter og hestehale hun ikke liker noe særlig. Enda i hvertfall. Takk for tips begge to.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...